اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم خلخال در مجلس:

قرارداد پیمانکار سد کوثر در تکمیل این پروژه مشکل‌آفرین شده است

خبرگزاری فارس: منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم گفت: با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار سد کوثر ادامه این پروژه با مشکلاتی مواجه شده است.

قرارداد پیمانکار سد کوثر در تکمیل این پروژه مشکل‌آفرین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان خلخال و کوثر اظهار داشت: این سد که یکی از پروژه‌های اساسی شهرستان کوثر است حدود 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جزو طرح‌های مهر ماندگار دولت است.

وی با بیان اینکه بودجه و اعتبار لازم برای اتمام آن در سال 91 پیش‌بینی نشده است، خاطرنشان کرد: پیمانکار برای ادامه کار خود خواستار تامین بخشی از مطالبات سنگین شده که در این زمینه همفکری و تعامل نیاز است تا در یک ماه آینده فعالیت این پروژه از سر گرفته شود.

منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم که به اتفاق مدیر آب منطقه‌ای استان از برخی پروژه‌های آب و خاک در خلخال و کوثر بازدید می‌کرد ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه سد‌های در حال احداث را اعلام کرد.

جعفری درخواست اهالی روستای وجین را یادآور شد و گفت: اهالی این روستا با مشکل آب کشاورزی روبرو هستند که با راهنمایی اهالی ساختگاه مناسب شناسایی و عملیات احداث این سد در منطقه مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی همچنین در بازدید از محل احداث سد سنگ‌آباد نیز بیان داشت: فاز دوم مطالعه آن در اسرع وقت به اتمام رسیده و اخذ ردیف اعتباری انجام می‌شود.

منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم به وسعت اراضی بخش خورش‌رستم و ضرورت تامین آب کشاورزی و باغداری را در این منطقه یادآور شد و افزود: این کار به رونق بخش کشاورزی و اشتغال این بخش کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری در بازدید از ساختگاه اول روستایی دایو‌کندی نیز گفت: این روستا که از سطح رود قزل‌اوزن یک هزار متر بالاتر است به دلیل اختلاف ارتفاع زیاد ساختگاه نامناسب آن مورد تایید قرار نگرفته است.

وی ساختگاه دوم را نیز نزدیک روستای کهریز اعلام کرد و افزود:‌ در این منطقه نیز ساخت سد هشتجین در برنامه قرار گرفته است و به نظر می‌رسد این ساختگاه از فضای مناسب برخوردار است.

منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم تصریح کرد: این ساختگاه در فاز اول 6 میلیون متر‌مکعب به صورت ثقلی از رودخانه اطراف تامین آب شده و در فاز دوم نیز پمپاژ آب قزل‌اوزن به این ساختگاه انجام می‌شود تا ظرفیت این سد به 40 میلیون متر‌مکعب افزایش پیدا کند.

جعفری یادآور شد: با این ظرفیت بیش از 500 هکتار از اراضی این بخش زیر‌پوشش قرار گرفته و الگوی کشت به سمت باغداری به ویژه در اراضی پایین دست سوق پیدا می‌کند.

وی از مسئولان آب منطقه‌ای خواست که مطالعات این سد را در اسرع وقت انجام دهند تا بتوانیم در لایحه بودجه سال 92 برای آن ردیف اعتباری بگیریم.

منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس نهم به وجود مشکلات احداث سد بفراجرد به عنوان تامین کننده آب شرب مردم خلخال اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در اجرا و پیشرفت و اتمام این سد وجود دارد در حالی که باید طبق برنامه‌ریزی این سد تاکنون تکمیل می‌شد اما پیشرفت فیزیکی آن حدود 35 درصد است.

وی ادامه داد: به دنبال پیگیری‌های مکرر پیمانکار این پروژه موظف شده است این پروژه را فعال کند و در بازدیدهای اخیر خود بر این موضوع تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری در پایان سخنان خود اهمیت حفظ خاک و جمع‌آوری آب‌های سطحی را با هدف جلوگیری از هدر‌رفت آنها و ورود به رود قزل‌اوزن را یادآور شد و اظهار داشت: نقش آب در توسعه منطقه به ویژه کشاورزی و صنعت، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و افزایش سطح رفاه قابل تامل است و ما در ماموریت خود به جد این مسائل را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول