اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در اهواز

نشست کارگاه مُهر اصالت در اهواز برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست تخصصی کارگاه مُهر اصالت و بسته‌بندی محصولات صنایع دستی در اهواز برگزار شد.

نشست کارگاه مُهر اصالت در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی کارگاه مُهر اصالت و بسته‌بندی محصولات صنایع دستی با حضور توحدی مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در اهواز برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این نشست با بیان اینکه آسیب شناسی صنایع دستی بر اساس سند توسعه پنج ساله خوزستان تنظیم شده است، گفت: با زیرساخت های مطلوب فاصله داریم و در دو سال اخیر طراحی و برنامه ریزی شده تا امکان پوشش خلاءها فراهم شود.

پرویز پورفرخی یکی از دستاوردهای سند توسعه را سند اشتغال عنوان کرد و افزود: در سال 89 و 90 با منابع حداقلی آسیب شناسی صورت گرفته است.

به گفته وی، بیش از 80 درصد اهداف طراحی شده در حال حاضر محقق شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در بخش تصدی و مدیریت صنایع دستی وجود دارد‌، اظهار کرد: هنوز ساز و کارهای قانونی در بخش صنایع دستی ابلاغ نشده و مشکلات مالی نیز گریبانگیر این بخش است.

پورفرخی ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی در سال‌های اخیر را یادآور شد و گفت: در سال 89 اشتغال 4 هزار و 500 نفر در سامانه به ثبت رسیده است؛ در سال 90 نیز یک هزار و 311 نفر ثبت سامانه شده‌اند و 3 هزار و 600 نفر نیز به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال قرار است 3 هزار نفر از صنعتگران این حوزه بیمه شوند، تصریح کرد: صنعتگران هنوز نتوانستند با تشکیل تعاونی آموزش‌ها را ارتقا دهند و این امر تنها با همکاری صنعتگران محقق می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید روی برندها، لوگوها، بسته‌بندی و تبلیغات مؤثر کار بیشتری صورت گیرد و جنبه‌های مختلف محصول، با حفظ پیشینه فرهنگی آن ارتقا یابد افزود: به منظور رونق اقتصادی این بخش، برای ایجاد بسته بندی جدید برای تولیدات صنایع دستی برنامه‌ریزی شده است از جمله اینکه بسته بندی از جنس محصول باشد.

وی همچنین با اشاره به نقش صادرات صنایع دستی در بازار کشورهای منطقه به ویژه کشور عراق، گفت: بازار عراق بیش از یک میلیون دلار ظرفیت پذیرش دارد و صنایع دستی این قابلیت را دارد که 30 درصد از آن را به خود اختصاص دهد.

پورفرخی گفت: شبکه فروش و ایجاد برند صنایع دستی بنگاهی خوزستان از سال 89 در برنامه کار بوده است.

به گفته وی، خوزستان 63 رشته صنایع دستی دارد که حدود 32 رشته آن فعال هستند. در حال حاضر تحقیقاتی برای احیای صنایع دستی منسوخ شده انجام شده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول