اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد

ترانزیت 656 میلیون دلاری منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه آزاد انزلی از ترانزیت 656 میلیون دلاری کالا این منطقه خبر داد.

ترانزیت 656 میلیون دلاری منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی پیش از ظهر امروز در جلسه سازمان منطقه آزاد انزلی گزارشی از روند فعالیت این منطقه در زمینه حجم مبادلات کالا را ارائه داد و اظهار کرد: سال گذشته 656 میلیون کالا با وزن 662 هزار تن از منطقه آزاد انزلی ترانزیت شد که نسبت به سال 89 از نظر ارزی 12 درصد افزایش داشته است.

وی، افزایش 51 درصدی وزن صادرات دوباره از طریق منطقه آزاد انزلی در سال 90 را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: سال گذشته حجم صادرات مجدد به بیش از یک هزار و 300 تن رسیده است.

این مسئول، در باره میزان صادرات از طریق منطقه آزاد انزلی گفت: سال گذشته بالغ بر 132 هزار تن صادرات منطقه آزاد بوده که نسبت به سال 89 مقدار 2 درصد رشد داشته است.

وی، از کاهش 18 درصدی وزن واردات از مسیر منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: میزان واردات کالا در مدت مذکور 4 میلیون و 981 هزار تن بوده که نسبت به 6 میلیون و 78 هزار تن واردات سال 89 کاهش داشته است.

بهمنی، بیشترین مبادلات تجاری، ترانزیتی منطقه آزاد انزلی را با کشورهای حاشیه دریای خزر، قفقاز و حاشیه جنوبی خلیج فارس، اروپای شمالی و شرقی،کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا عنوان کرد و افزود: عمده کالای صادراتی غیر نفتی شامل محصولات نباتی، معدنی و مصنوعات آن، محصولات صنایع شیمیایی، پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و نساجی است و مواد اولیه مصرفی کارخانه‌های استان و کشور نیز عمده واردات از طریق این منطقه را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رویکرد مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی در راستای افزایش کیفیت محصولات ایرانی و ظرفیت سازی به منظور صادرات به بازارهای مصرف کشورهای خارجی است، تصریح کرد: معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره‌برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، آزادی مشارکت سرمایه‌گذار خارجی تا سقف 100 درصد به همراه تضمین و آزادی کامل ورود و خروج سرمایه از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت تجاری در منطقه آزاد انزلی است که نقش موثری در کاهش هزینه‌های تولید محصولات به منظور بالا بردن ظرفیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی دارد.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی، مهم‌ترین راهبرد این منطقه در سال تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی را حمایت مضاعف از تولید کنندگان و تجاری داخلی دانست و خاطرنشان کرد: از تمام سرمایه‌گذاران و تجار به منظور حضور در این منطقه دعوت می‌شود.

وی یادآور شد: قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال‌جنوب، امکان فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های بیمه داخلی با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات یدکی برای تولیدکنندگان منطقه از دیگر مزایای قانونی فعالیت تجاری‌اقتصادی در منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول