اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

توسعه محور شرق استان‌ها را از انزوای ترانزیت خارج می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی به مهم‌ترین مزایای توسعه محور شرق اشاره کرد و گفت: دسترسی استان‌های شرقی و داخلی ایران به راه‌های آزاد از جمله موارد اهمیت توسعه محور شرق است.

توسعه محور شرق استان‌ها را از انزوای ترانزیت خارج می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید عصر امروز در مراسم اختتامیه همایش خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق، ارتباطات و حمل و نقل را عامل مهمی در توسعه عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه محور شرق سبب افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری جدید با توجه به افزایش اطلاعات و امکانات حمل و نقل و تثبیت و توسعه سرمایه‌گذاری موجود در استان‌های شرق و شمال شرق می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ امروزه توسعه یک جریان چند بعدی و همه جانبه است که سمت‌گیری به سوی پویایی کل نظام اقتصادی و اجتماعی را در پی دارد.

*اقدامات زیادی برای افزایش امنیت مرزهای شرقی انجام شده است

استاندار خراسان‌جنوبی به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در استان خراسان‌جنوبی برای توسعه محور شرق اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات خاص مرزهای شرقی کشور تاکنون اقدامات مهمی در زمینه امنیت مرزها، کنترل و انسداد مرز، مبارزه با کالای قاچاق و مواد مخدر انجام شده است.

رشید با اشاره به اهمیت محور شرق در توسعه استان‌های منطقه و جایگاه خراسان‌جنوبی در محور شرق یادآور شد: منطقه شرق کشور با داشتن مرزهای طولانی مشترک حدود 2 هزار کیلومتر با کشور افغانستان و پاکستان و داشتن حدود 10 درصد از جمعیت کشور ویژگی‌های خاصی دارد که تقریبا در همه مناطق و شرق کشور ظهور آن به خوبی احساس و مشاهده می‌شود.

وی محرومیت و توسعه‌نیافتگی شهرها و روستاهای حاشیه شرقی ایران، وسعت منطقه، خشکسالی و جوان بودن جمعیت را از جمله محدودیت‌های استان‌های شرقی عنوان کرد و گفت: برای امکان تعریف یک مسیر حمل و نقلی مقرون به صرفه دولت مکلف شد تا طرحی را برای توسعه منطقه چابهار تهیه کند که نتیجه این تلاش‌ها موجب صدور مصوبه‌ای با عنوان طرح توسعه محور شرق شد.

استاندار خراسان‌جنوبی افزایش نقش و سهم کشور در ترانزیت کالا و حمل و نقل بین‌المللی، افزایش سهم بندر چابهار در بازار داخلی و خارجی و ترانزیت کالا، تقویت پیوندهای اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و امنیتی با کشورهای همجوار شرق و شمال شرقی، ارتقاء نقش و عملکرد منطقه آزاد چابهار در توسعه ملی و منطقه‌ای را از جمله اهداف توسعه محور شرق ذکر کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول