اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه زنجان:

موفقیت‌های جامعه مدیون بانوان است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه زنجان گفت: موفقیت‌های امروز جامعه در عرصه‌های مختلف مدیون زنان است.

موفقیت‌های جامعه مدیون بانوان است

حجت‌الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ‌تر شده و این دیدگاه به عنوان تفکر شیعی در جهان مطرح شده است.

وی با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته برای معرفی دین اسلام به عنوان دینی مخالف اثرگذاری زن در جامعه، افزود: امام خمینی(ره) با توجه به مقام و جایگاه زنان در جامعه این تفکر را رونق بخشیده و از زن اسلامی الگوی مطلوبی به جامعه جهانی ارائه کرده است.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه زنجان با اشاره به حضور زنان جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: حضور بانوان در دوران دفاع مقدس در پشتیبانی و حمایت از رزمندگان، اقتدار نظام اسلامی را با هدف معرفی زنان نمونه به جامعه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیت زن را به عنوان مادر و همسر در جامعه ارتقا بخشید، افزود: در حال حاضر گرامیداشت این جایگاه ضروری است.

حجت‌الاسلام فرجی تصریح کرد: زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی از زیر سلطه استثمار و استعمار بیرون آمده و منزلت گرانقدری به عنوان همسر و مادر پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور بانوان در عرصه‌های دانشگاهی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی عرصه حضور بانوان در دانشگاه‌ها بیش از گذشته فراهم شده است.

*افزایش حضور بانوان در دانشگاه‌ حاصل خودباوری است

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه زنجان افزایش میزان ورودی بانوان به دانشگاه‌های مختلف را حاصل خودباوری و ارتقای جایگاه زن در جامعه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مادران در دانشگاه‌ها تحصیل و تدریس می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سایه تلاش زنان امروز جامعه از سربلندی، عزت و افتخار برخوردار شده است، خاطرنشان کرد: تلاش، فداکاری و ایثار زنان، مادران، همسران و دختران جامعه موجب شده تا عزت و سرافرازی جامعه مدیون این قشر باشد.

حجت‌الاسلام فرجی موفقیت‌های امروز جامعه را در عرصه‌های مختلف مدیون زنان، دختران و همسران جامعه عنوان کرد و افزود: موفقیت مردان نیز در سایه تلاش و ایثارگری زنان به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه در کنار هر مرد موفقی همواره زنی موفق حضور دارد، افزود: حمایت و پشتیبانی زنان از مردان جامعه در بخش‌های مختلف به خوبی دیده می‌شود.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه زنجان بر ضرورت گرامیداشت مقام زن در جامعه تاکید کرد و افزود: باید برای ارتقای جایگاه زن در جامعه برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول