اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز زن

بانوان شاغل ادارات و نهادهای آبپخش تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: بانوان شاغل ادارات و نهادهای آبپخش تجلیل شدند.

بانوان شاغل ادارات و نهادهای آبپخش تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش همایش تجلیل از بانوان شاغل در ادارات و نهادهای دولتی بخش آبپخش عصر امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی بخش آبپخش در مجتمع فرهنگی و هنری شهید روا شهر آبپخش برگزار شد.

امام جمعه آبپخش در این مراسم با تبریک روز زن و روز مادر گفت: دین اسلام دین کمال است و انسان با عمل به فرامین و دستورات این دین الهی می‌تواند به سعادت و سربلندی در دنیا و آخرت دست یابد.

حجت‌‌الاسلام خداداد رضایی اظهار داشت: دستورات دین مبین اسلام مبین و دربردارنده تمامی نیازهای فردی و اجتماعی انسان‌ها است و در تمامی مراحل زندگی باید عمل به این دستورات را مهم‌ترین وظیفه و هدف خود بدانیم.

وی افزود: دین اسلام دین عدالت و برابری است و در این دین به نیازهای زنان و مردان هم‌ردیف و به موازات هم توجه شده است و در دستورات این دین الهی کاملا متجلی است.

رضایی خاطرنشان کرد: از ابتدا تا انتهای قرآن کریم هر جا بحث از تعالی و رشد و سربلندی انسان‌ها بیان شده است خداوند متعال هم به زنان توجه داشته و هم به مردان.

این مسئول در همین راستا اذعان داشت: کسی که به خداوند و معاد ایمان دارد و عمل صالح انجام می‌دهد، زن باشد یا مرد خداوند متعال حیات طیبه به او عطا می‌کند.

امام جمعه آبپخش گفت: غرب دیدگاه والا و ارزشی اسلام ناب محمدی به زنان را به درستی درک نکرده و به حقیقت آن پی نبرده است، به همین دلیل برای زیر سئوال بردن این ارزش‌های والا تلاش می‌کند.

رضایی بیان داشت: تربیت فرزندان از بزرگترین وظایفی است که بر عهده بانوان در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: بزرگ‌مردانی که در طول تاریخ همواره افتخار آفریده‌اند همگی تربیت یافته در دامان و مکتب مادران بوده‌اند و به تعبیر امام راحل " از دامان زنان مؤمن مرد به معراج می‌رود".

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: اگر در برخی موارد در دستورات اسلامی تفاوت‌هایی بین زنان و مردان وجود دارد دلایل و توجیهات فلسفی و دینی محکمی در این راستا وجود دارد.

رضایی ابراز داشت: مردان وظیفه دارند رضایت خاطر و آسایش بانوان و خانواده خود را تامین کنند و تلاش مردان برای رفع نیازهای خانواده‌هایشان هم مرتبه با جهاد فی‌سبیل‌الله ذکر شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول