اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان خبر داد

ایجاد ورزشگاه‌های سرپوشیده ویژه بانوان در دستور کار مسئولان ورزشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: ایجاد ورزشگاه‌های سرپوشیده ویژه بانوان در دستور کار دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

ایجاد ورزشگاه‌های سرپوشیده ویژه بانوان در دستور کار مسئولان ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا پارسا صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه جشنواره خدمت که به مناسبت یکصدمین سفر هیئت دولت در مشهد برگزار شده است، اظهار کرد: علت اصلی درخشش کشور در سال‌های اخیر در مقوله ورزش، اهمیت دادن به ورزشکاران روستایی است.

وی ادامه داد: ورزش روستایی و عشایری از اوایل دولت نهم کار خود را آغاز کرده و در این مدت بالغ بر 243 هزار ورزشکار زن و مرد در عرصه روستایی و عشایری ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: 400 جشنواره ورزش‌های بومی، محلی و سنتی نیز از سوی دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است.

وی تاکید کرد: پراکندگی روستاهای سطح کشور و هم‌چنین فاصله زیاد روستاها با یکدیگر مشکل اصلی این اداره است، اما با این وجود تاکنون بیش از 2 هزار فضای ورزشی در روستاهای سراسر کشور احداث شده است.

پارسا یادآور شد: ایجاد ورزشگاه‌های سرپوشیده برای استفاده بانوان نیز در دستور کار دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: عدم توجه به مقوله ورزش روستایی و عشایری کم‌لطفی بزرگی از سوی مسئولان به جوانان روستایی و عشایری است.

مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: دولت نهم با دید باز و نگاه آینده‌نگر خود تحولی جدی در ورزش روستایی و عشایری ایجاد کرده و امیدوارم این سنت در دولت‌های بعدی نیز نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به استعداد ذاتی روستاییان در امر ورزش، کیفیت ورزش ملی را نیز تضمین می‌کند و علاوه بر آن گسترش ورزش روستایی و عشایری با اصلاح حرکات غلط، باعث تضمین سلامت روستاییان می‌شود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول