اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه استان سمنان:

درک فاطمه(س) نیازمند داشتن معنویت است/ سیره فاطمی الگو شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: فاطمه‌زهرا(س) منشأ نور است و برای رسیدن به نور و درک عظمت آن حضرت(س) باید نورانی شد که لازمه آن معنویت است.

درک فاطمه(س) نیازمند داشتن معنویت است/ سیره فاطمی الگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام جعفر رعایتی ظهر امروز در مراسم جشن میلاد کوثر که در سالن شهدای سپاه سمنان برگزار شد، افزود: علت تجمع و بزرگداشت مقام حضرت زهرا(س) محبتی است که در دل شیعیان وجود دارد و این محبت باید در عمل و رفتار به منصه ظهور و بروز برسد.

وی با تأکید بر اینکه خداوند بدون امتحان و آزمایش هیچ فردی را بزرگ نمی‏کند، گفت: ائمه اطهار(ع) و پیامبران همگی مورد آزمایش و امتحان‏های سخت الهی قرار گرفتند و پس از آن به کمالات انسانی دست یافتند، چرا که بهشت را به بها می‏دهند، نه به بهانه.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: شیعیان موظف هستند تا زمانی که زنده‏اند با عملشان ثابت کنند که پیرو فاطمه(س) هستند و این پیروی باید با انتقال به نسل‏های بعدی تداوم یابد.

رعایتی با بیان اینکه بانوان باید از حضرت زهرا(س) ولایت‏مداری را بیاموزند، افزود: فاطمه‌زهرا(س) در راه دین و ولایت جان خود را ایثار کرد؛ بنابراین ما نیز که پیرو مکتب فاطمی هستیم، باید در راه ولایت ایثار کنیم.

وی تصریح کرد: دفاع از ولایت مخصوص شرایط جسمی مناسب نیست، انسان می‏تواند با شرایط بد جسمی هم از ولایت و دین خدا دفاع کند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: زن مسلمان می‏تواند با حفظ حریم الهی و رعایت حجاب اسلامی در صحنه‏های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضوری مؤثر داشته باشد، چرا که بهترین زنان عالم هستی حضرت فاطمه‌زهرا(س) و دختر بزرگوارش حضرت زینب(س) بهترین الگو برای عالمیان خصوصاً زنان هستند.

رعایتی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان نشان دادند که می‏توانند هم حجاب را رعایت کنند و هم در صحنه های حساس حضوری کارساز داشته باشند.

وی گفت: فاطمه‌زهرا(س) در خانه‏ای پرورش یافت که نمونه والای حُسن خُلق، سلامت طبع، دانش، بینش، هدایت و بالاتر از همه مهبط وحی الهی بوده و از این جهت، مثال کمال و انسانیت، عفت، پاکی، متانت و آگاهی است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان یادآور شد: به فرمایش امام خامنه‏ای «مقام فاطمه زهرا(س) از جمله آن مقاماتی است که انسان‏های معمولی و متعارف، ‌امثال ما، تصور آن مقام برای ما یا ممکن نیست یا دشوار است».

رعایتی با بیان اینکه پاسداران، پاسدار ولایت هستند، افزود: هدف پاسداران، پاسداری از حریم ولایت و ارزش‏های دینی است.

وی گفت: دشمن در طول این 33 سال از راه‏های مختلف درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی بوده و هم‏اکنون نیز می‏خواهد از راه دین وارد میدان شود، بنابراین پاسداران ارزش‏های انقلاب باید بیش از پیش مراقب توطئه‏های دشمن باشند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: سعی می‏کنیم در راه فاطمه‏شناسی قدم برداریم، چرا که قدم گذاشتن در این راه منجر به کسب موفقیت‏های بزرگ و شکست نقشه‏های شوم دشمنان نظام می‏شود و آرزوی فاطمه(س) که ظهور حضرت مهدی(عج) است، ثمر می‌دهد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول