اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فهرج:

آرامش جامعه نیازمند سلامت همگانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار فهرج گفت: آرامش در جامعه امروزی نیازمند سلامت همگانی است.

آرامش جامعه نیازمند سلامت همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، حسین زین‌الصالحین ظهر امروز در کار گروه سلامت این شهرستان با بیان اینکه زندگی آرام در جامعه امروزی نیازمند سلامت همگانی است، اظهار داشت: در صورت عدم وجود سلامت در جامعه مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

وی بیان داشت: به این منظور می‌طلبد که تمام مسئولان مرتبط با امر بهداشت و سلامت در این مورد گام بردارند و مردم نیز سلامت فردی را مد نظر داشته باشند.

زین‌الصالحین افزود: یکی از برنامه‌هایی که باید توسط کار گروه سلامت پیگیری شود، تهیه و توزیع بروشور در مورد پیشگیری از بیماری‌ها، سلامت غذایی و سلامت روحی و روانی است و امیدواریم با اجرای این طرح شاهد کاهش بیماری‌ها در سطح شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد: در نظر داریم، طرح بهداشتیار را در سطح مدرسه‌های شهرستان اجرا کنیم که از این طریق دانش‌آموزان با فراگیری آموزش‌های لازم در راستای نشر و گسترش این آموزش‌ها گام بردارند.

فرماندار فهرج گفت: با حضور مستمر و مفیدی که کارکنان بهداشت و درمان و همچنین پزشکان خانواده در سطح شهرستان دارند، خدمات‌رسانی به خوبی انجام و باید تلاش کنیم تا پیشگیری در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد.

فردین حشمتی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فهرج در این جلسه اظهار داشت: طرح پزشک خانواده در شهرستان فهرج در حال انجام است و هر پزشک باید حدود 2 هزار و 500 نفر از اهالی شهر و روستای محدوده فعالیت خود را زیر پوشش قرار دهد.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های مشترکی که با شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج داشتیم به زودی کشتارگاه دام شهرستان فهرج راه‌اندازی می‌شود و نیازمند همکاری همه مسئولان است.

حشمتی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده شبکه بهداشت و درمان فهرج تصریح کرد: از جمله اقدامات این شبکه می‌توان به راه‌اندازی تیم سلامت، توزیع سبد کالا میان کودکان مبتلا به سوء‌ تغذیه، آموزش کلرزنی آب، توزیع پرکلرین و پیگیری در مورد نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر با موضوع مطالب بهداشتی اشاره کرد.

به گزارش فارس در این جلسه مباحث رعایت بهداشت توسط نابینایان در فصل تابستان، معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد، نظارت و توجه بیشتر شبکه بهداشت و بازرگانی بر اجناس فاسدشدنی در واحدهای صنفی شهرستان، ‌آبرسانی سیار به روستاهای فاقد شبکه آب آشامیدنی و بررسی دقیق سلامت آب شرب توزیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول