اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

طرح سنجش سلامت نوآموزان آغاز شد

خبرگزاری فارس: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان قم آغاز شد.

طرح سنجش سلامت نوآموزان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اجرای طرح ملی سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و مرکز بهداشت گفت: برخلاف سنوات گذشته که این طرح از تیر ماه شروع می‌شد، امسال طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از اردیبهشت ماه آغاز شده است تا از ازدحام مراجعه و نوبت‌دهی طولانی کاسته شده و فرصت بیشتری برای معاینه نوآموزان فراهم شود.

مجید محمدیان با بیان اینکه در این طرح تمام نوآموزان بدو ورود به دبستان ابتدا در پایگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش مورد ارزیابی و سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و پایش رشد قرار می‌گیرند افزود: نوآموزان سپس با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی به صورت رایگان توسط پزشک معاینه خواهند شد.

وی ارائه خدماتی همچون واکسیناسیون و خدمات دندانپزشکی را از دیگر اقدامات ویژه نوآموزان بدو ورود به دبستان برشمرد و گفت: همچنین در صورت لزوم درمان شپش نیز برای این افراد انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت قم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود 20 هزار دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول