اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-14

اشتغال پایدار بیش از 2 هزار مددجوی بهزیستی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی گیلان از ایجاد اشتغال پایدار برای دو هزار و 463 نفر از اقشار زیرپوشش بهزیستی استان در دولت نهم و دهم خبر داد.

اشتغال پایدار بیش از 2 هزار مددجوی بهزیستی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد صبح امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر هیئت دولت در محل پارک قدس این شهر با اشاره به اینکه خدمات زیادی در مدت فعالیت دولت نهم و دهم در بهزیستی استان انجام شده است، اظهار کرد: ساخت 933 باب واحد مسکونی برای اقشار نیازمند از جمله این خدمات است.

وی، ایجاد اشتغال پایدار برای دو هزار و 463 نفر از اقشار زیرپوشش بهزیستی استان را از دیگر اقدام‌ها در دولت نهم و دهم ذکر کرد و افزود: در این مدت 50 درصد مراکز توانبخشی معلولان افزایش یافته است.

مدیر کل بهزیستی گیلان، زیرپوشش قرار دادن 100 درصدی دانش‌آموزان راهنمایی برای آموزش مهارت‌های زندگی و راه‌اندازی اورژانس اجتماعی از سال 86 در هفت شهرستان گیلان را از دیگر خدمات انجام شده در مدت فعالیت دولت نهم و دهم ذکر کرد. در این مدت 85 درصد از کودکان زیر سن دبستان برای پیشگیری از معلولیت تنبلی چشم زیرپوشش بهزیستی استان قرار گرفتند.

کوچکی‌نژاد، افزایش 200 درصدی مشارکت روان‌شناسان و مشاوران در مراکز خدمات روان شناختی و اجرای طرح تغذیه رایگان در روستا مهدها به منظور کاهش مشکلات سوءتغذیه را از جمله اقدام‌های بهزیستی استان در دولت نهم و دهم بیان کرد.

وی با اشاره به 11 مرکز شبانه‌روزی سالمندان در گیلان یادآور شد: تمام مراکز شبانه‌روزی سالمندان استان دارای نیروهای متخصص هستند و به جسم و روح سالمندان توجه می‌شود و در شهرهای رشت و لاهیجان مراکز سالمندی روزانه دایر است.

این مسئول درباره اجرای قانون جامع حمایت از معلولان بیان کرد: این قانون مشتمل بر 16 ماده بوده که در آن به بسیاری از جنبه‌های حقوق معلولان و ایجاد فرصت‌های برابر و ایجاد امکانات و تسهیلات برای معلولان اشاره شده است.

وی، مناسب‌سازی محیط‌های عمومی، بهره‌گیری معلولان از امکانات ورزشی، فرهنگی، حمل و نقل، بیمه‌های درمانی پایه و مکمل، ایجاد فرصت‌های شغلی و تخصیص 3 درصد از ظرفیت استخدامی دولتی به معلولان و آموزش‌های رایگان در واحدهای آموزشی و بهره‌مندی این قشر جامعه از مسکن مناسب و ... را از دیگر موارد ذکر شده در قانون مذکور عنوان کرد.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: در گیلان بسیاری از اداره‌ها همکاری‌های لازم با بهزیستی برای به سرانجام رساندن قانون حمایت از معلولان را دارند و اراده برای انجام دادن آن در استان وجود دارد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول