اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زندان‌های سیستان‌وبلوچستان در اشتغال‌زایی نمونه کشوری شد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان گفت: اداره‌کل زندان‌های سیستان‌وبلوچستان در برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و اشتغال‌زایی برای مددجویان نمونه شد.

زندان‌های سیستان‌وبلوچستان در اشتغال‌زایی نمونه کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی زندان‌های سیستان‌‌وبلوچستان، سیامک میر اظهار داشت: به منظور توسعه، گسترش و ارتقای کمی و کیفی دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و اشتغالزایی مددجویان، اداره‌کل زندان‌های استان سیستان‌وبلوچستان بعنوان دستگاه برتر در این بخش معرفی شد.

وی افزود: در زندان‌های سیستان‌وبلوچستان تعداد دو مرکز مجهز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان زاهدان و زابل فعال است و در آینده‌ای نزدیک دو مرکز مجهز آموزشی دیگر در ایرانشهر و چابهار با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: مددجویان زندان‌های استان در بیش از 32 رشته آموزشی مشغول فراگیری آموزش‌های فنی و مهارتی هستند و پس از آزادی از زندان به مرکز مراقبت پس از خروج معرفی شده و  با دریافت وام‌های اشتغالزایی به راه‌اندازی حرفه و کسب آبرومندانه در جامعه اقدام می‌کنند.

مسئول دفتر اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: توسعه فعالیت‌های آموزشی و حرفه‌آموزی زندانیان یک امر ضروری در روند زندانبانی اسلامی و اصلاحی است که با همکاری مثبت و مطلوب سازمان فنی و حرفه‌ای استان این مقوله خطیر در زندان‌های سیستان‌وبلوچستان افزایش یافته است.

میر اضافه کرد: با حمایت از برنامه‌های آموزشی و مشارکت و همکاری دستگاه قضایی و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و سایر مراکز مؤثر فرهنگی و اجتماعی و آموزشی، مراکز کارآموزی زندانیان سیستان‌‌وبلوچستان به یکی از پویاترین و فعال‌ترین مراکز آموزشی و اشتغال آموزی مددجویان تبدیل خواهد شد.

وی گفت: کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان نیازمند برنامه‌های ویژه و اثر بخش آموزشی، فنی و حرفه‌ای و تربیتی است که با اجرای برنامه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی و فرهنگی برای مددجویان سیستان‌و‌بلوچستان این امر خطیر تحقق می‌یابد.

مسئول اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان افزود: با برنامه‌ریزی لازم و استفاده درست از امکانات موجود و منابع انسانی و همکاری سایر ارگان‌ها مانند سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای بسترسازی کارآموزی و اشتغال صنعتی و کشاورزی زندانیان سیستانو‌بلوچستان زمینه کار و اشتغال حداکثری زندانیان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول