اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اشتغال یک میلیون نیروی انسانی در آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: یک میلیون نیروی انسانی در آموزش و پرورش فعالیت دارند.

اشتغال یک میلیون نیروی انسانی در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، اسدالله اسدی گرمارودی صبح امروز در جمع فرهنگیان شهرستان تنکابن به تحولات مثبت در آموزش و پرورش در سال‌های اخیر که در آن تغییر ساختار برخی کتب درسی و میزان تعطیلات نیز قرار دارد اشاره کرد و افزود: اجرای این برنامه در روند آموزش و پرورش اثر بخش بوده است.

این مسئول با اشاره به تدوین نقشه جامع علمی کشور که در آن معلم به عنوان پژوهشگر و استاد تعریف شده است از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور خبر داد و از آن به عنوان دستاوردی بزرگ یاد کرد.

وی شغل معلمی را بر طبق بررسی‌های انجام شده در نظر عموم یکی از سه شغل محبوب و مورد احترام عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه بدون دانش و فرزانگی قطعاً به دستاوردی نخواهد رسید و این امر نشانگر اهمیت و حساسیت این حرفه و نقش اساسی معلمین در رشد و توسعه جوامع بشری است.

اسدی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سطح رضایت‌مندی معلمان اقداماتی صورت گرفته و اقداماتی نیز در دست اجراست زیرا کار در این عرصه به دلیل مشتقات و حساسیتی که دارد برابر با کار 15 دستگاه دیگر اداری است و این مسئله می‌طلبد تا سایر دستگاه‌ها که آموزش و پرورش به عنوان مولد نیروی آن‌ها در حال فعالیت است تعامل بیشتری با این وزارتخانه داشته باشند و همه دستگاه‌های اداری و اجرایی باید برای توسعه این وزارتخانه هزینه کنند که این مسئله اولین فصل در تعریف حاکمیت از نظام آموزشی کشور است.

رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش در پی تحقق مطالبات به حق قشر فرهنگی‌ طی هفت جلسه در مجمع تشخیص مصلحت حضور یافته است که در این جریان نظام تعلیم و تربیت بطور کامل تعریف شده و از آن به عنوان مولد سرمایه‌های انسانی کشور یاد شده است.

اسدی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا مرحله به مرحله موانع و چالش‌های موجود در سیستم آموزش و پرورش را برطرف کند.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات معلمان گرامی و فرهنگیان گفت: امروز از قریب یک میلیون نیروی انسانی که در وزارت آموزش و پرورش شاغل هستند بیش از 90 درصد آن‌ها دارای تحصیلات عالیه و تکمیلی هستند و میانگین سابقه کاری آن‌ها نیز بین 17 تا 5/17 سال است.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول