اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد در جمع مردم مشهد در حرم رضوی:

دولت مصمم به اجرای طرح اشتغال جوانان است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه اساس جمهوری اسلامی بر پایه عدالت است، گفت: دولت مصمم است تحت هر شرایطی با تمام قدرت برنامه ایجاد اشتغال برای جوانان را اجرا کند.

دولت مصمم به اجرای طرح اشتغال جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در جمع مردم مشهد و زائران و مجاوران بارگاه رضوی در صحن جامعه رضوی اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که در آستانه میلاد حضرت زهرا(س) و فرزند عزیز ایران امام راحل(ره) به خراسان‌رضوی سفر کردم.

وی افزود: این سفر یک صدمین سفر دولت به استان‌های کشور است و خدا را شاکریم که این لطف را به ما عنایت کرد، هم‌چنان که در نخستین سفر دولت به مشهد انجام شد، یک صدمین سفر هیئت دولت را نیز در جوار بارگاه رضوی برگزار می‌کنیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: مردم مشهد صدها سال میلاد امام و نهضت امام رضا(ع) را حفظ کردند و تحمل فشارها و تاخت و تازهای اندیشه، نگاه و راه امام را به بشریت معرفی کردند.

وی افزود: مردم خراسان با استعانت از وجود نورانی امام رضا(ع) هزاران عالم، اندیشمند، متفکر و مجاهد بزرگ را تربیت کردند و در راه استمرار حاکمیت و ولایت، از جان و دل و موجودیت خود گذشت کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه یکی از اهداف سفرهای استانی بر پایه عدالت است اظهار داشت: اساس جمهوری اسلامی برای بر پایه عدالت است چرا که عدالت راه و آرمان انبیاست.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از هزار و 200 سال است که مردم ایران پای پرچم حضرت رضا (ع) ایستاده و از عزت خود دفاع کردند، گفت: این در حالی بوده که این مردم با وجود فشار‌های مختلف و بداخلاقی‌ها و توهین‌ها اما زیر بار فتنه‌ نرفتند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به سفرهای استانی هیئت دولت افزود: این سفرهای استانی را مرحوم شهید رجایی پایه‌گذاری کرد و در دوران کوتاه مدیریت خود با هیئت دولت به استان‌های گوناگون سرکشی کرد ولی پس از آن این سنت حسنه مغفول ماند.

وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم به تاسی از فرهنگ انقلاب پیامبر عظیم‌الشان اسلام، انبیاء، امام رضا(ع)، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری این سنت را احیاء کرده و امروز شاهد آغاز یکصدمین سفر هیئت دولت هستیم.

احمدی‌نژاد گفت: سفرهای استانی به دنبال تحقق اهداف دولت‌های نهم و دهم و در واقع اهداف انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: در ابتدا بسیاری از افراد حتی باور نمی‌کردند که این سفرها شکل بگیرد و برخی در همان ابتدا همراهی نکردند و می‌گفتند که مگر امکان دارد دولت با این عرض و طول خود استان به استان سفر کرده و با مردم دیدار کند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سفرهای استانی بر پایه عدالت است خاطرنشان کرد: عدالت لازمه حیات طیبه است و لازمه عبودیت و یگانه‌پرستی است و اگر عدالت نباشد ارزش‌های الهی و آرمان‌های الهی تحقق پیدا نمی‌کند.

رئیس جمهور ایران اسلامی ادامه داد: دولت با این سفرهای استانی به دنبال عدالت است و امروز نیز شاهد تحقق این هدف هستیم و باید روزی به جایی برسیم که فاصله طبقه برخوردار و غیربرخوردار بسیار کم باشد در حالی که امروز شاهد فاصله زیادی بین این دو طبقه هستیم.

وی با بیان اینکه برپایی عدالت مهم‌ترین بخش کار است اظهار کرد: از دیگر اهداف سفرهای استانی خدمتگزاری از نزدیک است چرا که وقتی یکی از مسئولان از نزدیک شاهد مشکلات مردم باشد کمتر تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به سفر فوق اظهار کرد: حاکمیت اسلامی پیوند عمیقی و مستمری بین حاکمان و توده‌های مردم برقرار کرد در حالی که در طول تاریخ و حتی امروز شاهدیم بسیاری از افراد میل به فخرفروشی و اشرافیگری دارند و خودبرتری و خودبینی را در اولویت خود قرار می‌دهند که این ناشی از ثروت نامحدود است.

وی بیان داشت: اینگونه افراد خود را خارج از قوانین و موازین دیده و امتیاز بیشتری برای خود قائل هستند و کسانی که اینگونه باشند خواهان این هستند که در صورت مواجهه با یک مشکلی با یک تماس مشکل را حل کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر در کشوری چنین چیزهایی رواج باشد باید فاتحه آن ملت را خواند و قطعا آن ملت هیچ وقت عزت و عدالت را نخواهد دید.

وی با بیان اینکه حاکمیت متعلق به مردم است، تاکید کرد: دولت باید به مردم برگردد و یکی از اهداف این سفرها نیز برگرداندن دولت به ملت بود زیرا اگر ملت نباشد دولت، مسئولیت‌ها و اختیار حکومت را نیز نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در این یکصد سفر به دنبال تحقق فرهنگ خدمتگزاری بودیم، گفت: این حرکت هنوز در آغاز راه است ولی باید توجه داشت که اگر لحظه‌ای دولت و ملت غفلت کنند شرایط به سرعت تغییر خواهد کرد.

رئیس جمهور ایران اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به تحول اقتصادی در بازارهای کشور اظهار داشت: در این چهار، پنج ماه در بازار داخلی و اقتصاد ما اتفاقاتی افتاده است ولی باید توجه کنیم که اینها توطئه‌ای از سوی عناصر خارجی و برخی از عناصر داخلی است.

وی افزود: بنده در یک سال و نیم گذشته طی یک گفتگوی تلویزیونی با مردم گفتم که طرح عظیم هدفمندی یارانه‌ها بزرگ‌ترین طرح تحول اقتصادی در 50 و 100 سال اخیر است و این طرح اسلامی در راستای اهداف ملت و منافع ملت است.

وی ادامه داد: به لطف خداوند با کمک ملت و عنایت امام زمان(عج) این طرح با موفقیت اجرا شد و ملت ایران در برابر تمام جهان سربلند بیرون آمد و موجب افتخار ایرانیان در سراسر جهان شد.

وی اضافه کرد: از روزی که این طرح آغاز شد بنده نگران بودم که دشمنان ملت ایران خواهان این باشند که پیروزی دیرین ملت را به کام آنها تلخ کنند و از ملت ایران انتقام بگیرند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در بازار اخلال کردند و با این اخلال در بازارها و گرانی‌ها می‌خواستند این طرح را زیر سئوال ببرند. در همین راستا بیگانگان نیز  با کمک برخی از عناصر داخلی با توطئه در بازارها اخلال کردند. این مسئله حاصل توطئه مشترک داخلی و خارجی بود و البته دولت از همان زمان در صدد این موضوع بود که این بازار را کنترل کند و امروز نیز درصدد است که همواره این بازار را در دست داشته باشد.

وی افزود: آنها به ملت عزیز ایران فشار وارد کردند ولی باز هم مردم ایران در مقابل تمامی این توطئه‌ها ایستاده‌اند.

وی افزود: البته باید عرض کنم دولت به فضل الهی بر شرایط بازار و این توطئه‌ها مسلط شده و با تمام توان در تلاش است تا این توطئه را خنثی کند. در همین راستا از ملت ایران خواستارم که همواره پشتوانه دولت باشند تا بتوانیم شرایط را به قبل از گرانی‌ها و اخلال در بازار برگردانیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت مدافع حقوق ملت ایران است و تا قطع تمام دست‌های اجحاف‌گر خواهد ایستاد، اظهار داشت: از ملت خواهشمندم که در یکی، دو ماه آینده مراجعه به بازارها را کمتر کنند و کالاهایی که احتیاج ندارند را تا قطع این توطئه کمتر خریداری کنند. ان‌شاءالله دشمنان جمهوری اسلامی ایران و این عناصر بیگانه داخلی و خارجی آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به پیامک‌های اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور تصریح کرد: تا پیش از اجرای این طرح یعنی در سال 89 به طور متوسط روزانه 62 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود ولی از زمان آغاز هدفمندی یارانه‌ها تا به امروز با توجه به اینکه دو میلیون خودرو و یک میلیون موتورسیکلت تولید شده است این در حالی است که مصرف بنزین روزانه در کشور از 62 میلیون لیتر به 59 میلیون لیتر در روز رسیده است و اگر این طرح اجرا نمی‌شد امروز می‌بایست بیش از 75 میلیون لیتر بنزین از خارج از کشور وارد می‌کردیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مجموعا طی یک سال و نیم گذشته بیش از 31 میلیارد دلار صرفه‌جویی شده است و این مقدار در بخش تولید سرمایه‌گذاری خواهد شد.

رئیس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه در اجرای این طرح با دو گروه مختلف مواجه هستیم، اظهار داشت: یک گروه از همان ابتدا با هر طرح تحولی که با پیشرفت ایران یکسان بود مخالف بودند و حتی با بررسی این طرح‌ها نیز مخالفت می‌کردند ولی حتی در طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز گفتند باید یک قانون جدید به تصویب برسد ما هم در این راستا یک لایحه ارائه کردیم اما آنها باز هم لایحه را زیر و رو کرده و تمام اختیارات دولت را گرفتند.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که همین افراد که در آن زمان مخالف بودند شایعه‌پراکنی کرده و در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که بنزین دو هزار تومان می‌شود در حالی که این حرف از اساس دروغ است و اینها همان توطئه‌گران و عناصر داخلی شریک در توطئه‌های اخلال در بازار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که دولت برای طرح هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ای 10 ساله تنظیم کرده بود ولی تنها در یک سال گذشته شاهد بودیم که بیش از پنج بار این قانون دچار تغییر و تحولات شد و تمام این تغییرات در راستای کاهش اختیارات دولت بود.

وی با اشاره به گروه دوم مقابل طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: گروه دوم کسانی بودند که مسئولیت اجرایی نداشته ولی خواهان دخالت مستقیم در اجرای این طرح و تعیین جزئیات بودند و می‌خواستند که همواره تصمیمات غلط را به تصویب برسانند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به کشورهای منطقه گفت: مشکلات این کشورها این است که نمی‌خواهند عظمت ایران را درک کنند و همواره در این راستا شاهد بداخلاقی و عفو آنها نسبت به ملت ایران هستیم. ولی به نمایندگی از ملت ایران می‌گویم که این ملت نشان داده است که دشمنان خود را پشیمان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید در راستای سال تولید ملی همه ملت ایران به عمران و آبادانی بپردازند، اظهار داشت: امسال دولت برای گسترش تولید برنامه‌های گسترده‌‌ای دارد و در این راستا 35 میلیارد دلار که در صندوق توسعه ملی ذخیره شده است برای پشتیبانی از تولید در اختیار تولید‌کنندگان، صنعت‌گران و اهالی اقتصاد قرار خواهیم دارد.

رئیس جمهور کشورمان در پایان با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد اشتغال در سال جاری تاکید کرد: دولت مصمم است تحت هر شرایطی برنامه ایجاد اشتغال برای جوانان را با تمام قدرت در کشور اجرا کند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول