اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل:

ظرفیت اشتغالزایی بخش کشاورزی چندین برابر سایر حوزه‌هاست

خبرگزاری فارس: قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ظرفیت اشتغال در حوزه کشاورزی چندین برابر سایر بخش‌های توسعه‌ای کشور است که نباید قابلیت‌های آن مغفول بماند.

ظرفیت اشتغالزایی بخش کشاورزی چندین برابر سایر حوزه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصغر پرتوی صبح امروز در مراسم معارفه سرپرست جدید جهاد کشاورزی مشگین‌شهر اظهار داشت: امسال با عنایت مسئولان کشوری و استانی کارگروه توسعه بخش کشاورزی با جلسات مستمر و تصمیم‌گیری منطقی تلاش می‌کند تا بسیاری از ظرفیت‌ها را به بار نشانده و با بهره‌گیری از این قابلیت‌ها بتواند فرصت اشتغال جدید به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند.

وی وجود سه منبع عظیم آب، خاک و نیروی انسانی متخصص را سرمایه اولیه و پایه‌ای در این حوزه دانست و تصریح کرد: اگر بتوان از این سرمایه‌ها استفاده واقعی را داشت به جرات می‌توان گفت که بخش کشاورزی قادر است هم تولیدش را به چندین برابر ظرفیت موجود برساند و یا اشتغال قابل قبولی را که از بخش کشاورزی انتظار می‌رود مهیا کند.

این مسئول با یادآوری اینکه 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح پایلوت کشاورزی در شهرستان مشگین‌شهر سرمایه‌گذاری شده است اضافه کرد: در قالب این طرح که برای نخستین بار در کشور در این شهرستان اجرا می‌شود 116سد معیشتی،500 کیلومتر نهر زراعی و 500 کیلومتر جاده بین مزارع احداث می‌شود.

پرتوی اجرای این طرح در شهرستان مشگین‌شهر را فرصت مناسبی برای شکوفایی و ترویج بخش کشاورزی دانست و خواستار اهتمام همگانی برای بهره‌مندی بیشتر از مزایای این طرح شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی شهرستان مشگین‌شهر در تولید محصولات باغی و سردرختی اشاره کرد و بیان داشت: دولت در چهار سال اجرای طرح پایلوت کشاورزی در مشگین‌شهر میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری می‌کند که این نشان از ظرفیت و توانمندی بسیار بالای مشگین‌شهر در بخش کشاورزی و باغداری است.

در این مراسم مهندس احمد معصومی به عنوان سرپرست جدید مدیریت جهاد کشاورزی مشگین‌شهر معرفی و از خدمات مهندس رسول رسول‌زاده که به کسوت بازنشستگی نایل شده تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول