اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران خواستار شد

صدور کارنامه فرهنگی برای طلاب

خبرگزاری فارس: مشاور معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران یکی از کمبودهای نظام آموزشی فعلی را عدم صدور کارنامه فرهنگی دانست و گفت: باید برای طلاب کارنامه فرهنگی صادر شود.

صدور کارنامه فرهنگی برای طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی‌پناه اظهار داشت: از جمله فعالیت‌های فرهنگی تربیتی می‌توان به فعالیت دفاتر مشاوره، تربیت مربی اخلاق برای مدارس علمیه، برگزاری جلسات اخلاق عملی، معرفی و اعزام اساتید اخلاق از قم و سایر مراکز استان‌ها به مدارس علمیه و برگزاری اردوهای تربیتی اشاره کرد.

وی با اشاره به عرصه‌ها و عوامل مؤثر بر اخلاق و تربیت طلاب در نظام تعلیم و تربیت یادآور شد: این عرصه‌ها شامل اهداف تاسیس، پذیرش، اساتید، مدیریت و کادر، برنامه‌های آموزشی، متون درسی، فضای تحصیلی و ارزشیابی می‌شود.

مشاور معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه الزامات تحقق اخلاق‌مداری در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران باید رعایت شود اضافه کرد: یکی از این الزامات باور و توجه مدیران حوزه نسبت به محوریت اخلاق و تهذیب است که در این زمینه باید مؤسسان در اهداف تاسیس، مسئولان مرکز در اعطای مجوز، مسئولان برنامه‌ریزی در تدوین برنامه‌ها و مدیران در اداره مدارس اخلاق‌مداری را مدنظر قرار دهند.

وی یکی دیگر از الزامات تحقق اخلاق‌مداری در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران را نگاه محوری در اخلاق در پذیرش داوطلبان و اهتمام جدی مدیران و کادر مدارس علمیه به اخلاق و تهذیب در اداره مدرسه علمیه دانست و گفت: در این عرصه باید به جذب، ارزیابی آموزشی و نحوه تدریس توجه کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پناه خواستار توجه به اخلاق‌محوری اساتید و محوریت اخلاق و تهذیب در برنامه‌های آموزشی شد و افزود: در این راستا آموزش مدیریت اخلاقی، توجه به نقش اخلاق در ارزیابی و ارتقای مدیران و تشکیل جلسات وعظ برای مدیران و کادر مدارس علمیه ضروری است.

وی با بیان اینکه نیازمند اصلاح متون آموزشی و توجه به تاثیرات اخلاقی معماری ساختمان مدارس علمیه هستیم گفت: اصلاح، قرار دادن اخلاق و تهذیب در اهداف دروس علمیه و توجه به این هدف در ارزیابی‌ها از موارد قابل‌ توجه در این زمینه است.

مشاور معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران ایفای نقش اساسی نسبت به اخلاق و تهذیب در امر ارزشیابی طلاب را یکی دیگر از الزامات تحقق اخلاق‌مداری در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: کارنامه اخلاقی تربیتی طلاب می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول