اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد

برگزاری مانور امداد و نجات بانوان طلاب خوی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: هفته هلال‌احمر امسال مانور امداد و نجات بانوان طلاب خوی برگزار می‌شود.

برگزاری مانور امداد و نجات بانوان طلاب خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی زینال‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: مانور امداد و نجات بانوان طلاب خوی برای نخستین بار در استان در حوزه علمیه خوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 32 عنوان برنامه در هفته هلال ‌احمر در آذربایجان‌غربی اعلام کرد: این برنامه‌ها در راستای معرفی اهداف و برنامه‌های هلال‌احمر خواهد بود و تلاش می‌شود جمعیت هلال‌احمر را به صورت شفاف به مردم معرفی کنیم.

زینال‌پور از برگزاری مانور امداد و نجات تیم‌های روستایی سردشت خبر داد و افزود: برپایی مانور کانون‌های طلاب بانوان خوی، مانور تخلیه اضطراری ادارات تکاب، شاهین‌دژ و ماکو در قالب مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی در شهرستان‌های استان همزمان با هفته هلال‌احمر است.

این مسئول برگزاری انتخابات شوراهای شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های مهم جمعیت هلال‌احمر استان برشمرد و تصریح کرد: انتخابات سومین دوره شوراهای جمعیت هلال‌احمر 22 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

زینال‌پور بازتعریف جمعیت هلال‌احمر و یادآوری ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی هلال‌احمر در بخش‌های مختلف را مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های امسال هفته هلال‌احمر عنوان کرد و گفت: در این راستا دستاوردهای هلال‌احمر را بهتر تبیین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه نتوانسته‌ایم جمعیت هلال‌احمر را به طور مطلوبی به مردم معرفی کنیم، گفت: عدم توانایی در معرفی خدمات جمعیت هلال‌احمر به شکل جامع در جامعه یکی از مشکلات این جمعیت در استان است.

این مسئول با بیان اینکه امسال جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران 90 ساله می‌شود، اعلام کرد: برنامه‌های 90 سالگی جمعیت هلال‌احمر را در هفته هلال‌احمر امسال جشن می‌گیریم و بر این اساس فرصت مناسبی است تا در این زمینه بازشناسی‌های لازم را داشته باشیم.

زینال‌پور با اشاره به اهداف عمده جمعیت هلال‌احمر استان، تصریح کرد: تلاش برای تسکین آلام بشری هدف اصلی جمعیت هلال‌احمر است.

این مسئول افزود: تأمین احترام انسان‌ها و کوشش برای برقراری تفاهم و دوستی پایدار برای ملت‌ها، حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها بدون هیچ‌گونه تبعیض، ارائه کمک اولیه در حوادث به کمک امدادگران و برنامه‌ریزی برای آمادگی در برابر سوانح از دیگر اهداف این جمعیت به شمار می‌رود.

زینال‌پور اعلام کرد: تمام اهداف به صورت شفاف در اساسنامه جمعیت هلال‌احمر آمده و فعالیت‌های این جمعیت در قالب این اهداف تبیین شده است.

وی با اشاره به این دستاوردها ادامه داد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس امدادگران جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی حضور راسخی در عرصه دفاع از دین و میهن داشتند.

این مسئول با اشاره به تعداد شهدای این جمعیت گفت: 21 نفر از اعضای جمعیت هلال‌احمر استان در این مسیر به شهادت رسیدند و امروز اعضای جمعیت هلال‌احمر با پاسداشت یاد و خاطره آن‌ها خدمت به مردم در جای جای میهن ایران و دیگر نقاط جهان را در زمره فعالیت‌های خود قرار داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تجدید‌میثاق با شهدا از برنامه‌های این جمعیت در هفته هلال‌احمر است، اظهار داشت: در این راستا مدیر‌عامل، معاونان و جمعی از کارکنان ستادی به همراه تعدادی از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با حضور در گلزار شهدا و نثار فاتحه و گل بر مزار آن‌ها علاوه بر ادای احترام به مقام شامخ شهدا به‌‌ویژه شهدای هلال‌احمر با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید‌پیمان می‌کنند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول