اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

تولید ملی کشور را به استقلال می‌رساند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نوشهر گفت: تولید ملی کشور را به استقلال و امنیت کامل می‌رساند.

تولید ملی کشور را به استقلال می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر با اشاره به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد، افزود: در کشور باید فرهنگ تولید، سازندگی و کار و تلاش نهادینه شود تا بتوانیم به جایگاهی برسیم که استقلال کامل را به دست آوریم.

وی اظهار داشت: باید این فرهنگ از ابتدای آموزش فرزندانمان مورد توجه قرار گیرد و نه مانند اکنون که در کتاب‌های مدرسه تنها از داشته‌ها و دارایی‌های کشور سخن به میان می‌آید و اثری از خودسازی و تلاش نیست.

مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکصدمین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان‌ها به بخشی از تذکرات رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره داشت و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در کنار اینکه ارزیابی مثبتی از این سفرها دارند تذکراتی مبنی بر اجرایی شدن مصوبات و تحقق آن داشته‌اند و همچنین گفته‌اند اگر مصوبات با مشکلات و موانعی برخورد می‌کند آن را نیز به اطلاع مردم برسانید و سعی کنید در حد وسع و توان به مردم قول دهید.

وی همچنین به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران اشاره کرد و بیان داشت: توجه به کتاب و کتابخوانی برای رشد هر مملکتی لازم است و همانطور که رهبر معظم انقلاب در بازدید دوساعت و نیمه خود از این نمایشگاه به وزیر ارشاد تذکر دادند باید موانع نشر کتاب و گرانی کاغذ برای علاقمندان به مطالعه برداشته شود.

امام جمعه نوشهر از گرانی به عنوان دغدغه اصلی مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: دشمن می‌خواهد با مسائل اقتصادی، از سویی تحریم و از سوی دیگر فشارهای اقتصادی داخلی مردم را خسته کند اما برای حل این مسئله دولت برنامه‌هایی دارد که باید با مشارکت همه به ویژه مردم، مسئولین و بازاریان برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بخشی از فضائل ان حضرت اشاره کرد و اذعان داشت: ولادت و رشد حضرت زهرا(س) پرونده ویژه‌ای دارد که آن را در تکوین و آفرینش، هم تربیت و هم در تعالی و کمالات می‌توان مشاهده کرد.

مشایخ تصریح کرد: نسل پیامبر (ص) از این بانوی گرانقدر دوام یافت و اگر امروز 100 میلیون سادات در دنیا وجود دارد همگی از زمره حضرت فاطمه(س) هستند.

وی همچنین ضمن تبریک این روز و روز زن به تمامی زنان جامعه اسلامی، ارزش زنان را در تربیت فرزندان و انسان‌سازی عنوان کرد و بیان داشت: انسان‌سازی مسئولیتی است که خداوند به عهده پیامبرانش نهاده است و اگر مادران از پس این مسئولیت برآیند جامعه‌ای متعالی و بدون مشکلات متعدد امروزی خواهیم داشت.

انتهای‌پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول