اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رضایی ‌در "همایش نقد و بررسی سیاست‌های جاری کشور"

جلوی فساد اقتصادی با تولید ملی در کشور گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر تولید ملی در کشور در دستور کار قرار بگیرد و قوانین تجاری کشور اصلاح شود می‌توان امیدوار بود که جلوی فساد اقتصادی در کشور گرفته شود، برهمین اساس باید در این زمینه فرهنگسازی لازم صورت بگیرد.

جلوی فساد اقتصادی با تولید ملی در کشور گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن رضایی بعدازظهر امروز در همایش نقد و بررسی سیاست‌های جاری کشور در دانشگاه شهرکرد، اظهار داشت: در دانشگاه‌ها کرسی آزاداندیشی باید در چارچوب‌های مشخص با هدف دستیابی به راهکارهای اصولی و مهم در راستای تسریع در اهداف توسعه‌‎ای کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان مرکز تولید اندیشه هستند، گفت: نامگذاری اقتصادی چهار سال متولی در کشور پیرامون مسائل اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اهمیت و جایگاه امور اقتصادی را در کشور به خوب نشان می‎دهد.

رضایی ادامه داد: بی‌انصافی است اگر بگوییم دولتی در راستای شکوفا شدن اقتصاد تلاش نکرده است، تمامی دولت‌ها با جان و دل پیرامون شکوفایی اقتصاد در کشور تلاش کرده‌اند و اگر موفق نشده‌اند فضای لازم برای این افراد آماده نبوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد را یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: اقتصادی که ایران به دنبال دستیابی و تحقق آن است تنها محصول فعالیت اقتصادی کردن نیست، بلکه اعمال مدیریت صحیح، فعال بودن دیپلماسی در روابط بین‌الملل، تلاش و کار جمعی و فرهنگ‌سازی لازم است تا بتوان شکوفایی اقتصاد را به نظاره نشست.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر 27 میلیون جمعیت فعال دارد، گفت: این در حالیست که امروز ‌بر‌اساس آمار موجود از هر سه نفر تنها یک فرد شاغل است، مقایسه این آمار با  آمار جهانی که از هر سه نفر 1.5 نفر اشتغال به کار دارند ضعف پیوند اقتصادی مردم است، که می‎طلبد برای تحقق اهداف توسعه‌ای کشور اقتصادی طراحی شود که با ملت ایران سازگاری داشته باشد.

رضایی در ادامه با تأکید بر ضرورت مبارزه با مفسدان اقتصادی، گفت: امروز شاهد هستیم که اسراف و بریز و به پاش در دستگاه دولت بیش از فساد اقتصادی جلوه‌گر شده است که این اسراف ناشی از ضعف مدیریت در کشور است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس لازم است تا مدیریت در سطوح مختلف در سطح کشور سازماندهی و نظام بروکراسی کشور اصلاح شود، با اصلاح سیستم اداری و بکارگیری مدیران کاردان و لایق بستر توسعه کشور را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

*مبارزه با مفاسد اقتصادی باید بدون ملاحظه فردی باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فساد یک پدیده بزرگ اقتصادی است، گفت: در زمان مدیریت آقای هاشمی رفسنجانی فردی به نام  خداداد، در زمان مدیریت خاتمی فردی به نام جزایری و در زمان دکتر احمدی‌نژاد مردم هزار چهره از بزرگ‌ترین چهره‌های مفاسد اقتصادی کشور بودند، که باید به طور جدی و بدون ملاحظه با مفسدان اقتصادی برخورد شود.

وی افزود: اگر تولید ملی در کشور در دستور کار قرار بگیرد و قوانین تجاری کشور اصلاح شود می‌توان امیدوار بود که جلوی فساد اقتصادی در کشور گرفته شود، برهمین اساس باید در این زمینه فرهنگسازی لازم صورت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها بیشتر جنبه مصرفی دارد، گفت: اینگونه زندگی مصرفی از زمان رضا‌شاه تا کنون در ایران رایج بوده است.

وی ایجاد یک نظام فدرال اقتصادی در نظام اداری کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم باید خود برنامه‌‎ریزی و مدیریت اقتصادی داشته باشند و مسئولان نیز شرایط رشد و بالندگی را در کشور فراهم سازند.

رضایی پیشرفت حال حاضر ایران را در نتیجه تلاش‌ها و زحمات جوانان کشور دانست و گفت: این جوانان بودند که انقلاب را پیروز و دشمن را در هشت سال دفاع مقدس ناکام گذاشتند، امیدواریم که تحول عظیم سوم یعنی تحول اقتصادی نیز به دست جوانان و دانشگاهیان به زودی رخ دهد.

* ملت ایران هرگز از حق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5، گفت: مذاکرات خوبی در استانبول شکل گرفته است و امید است این روند در مذاکرات بغداد نیز محقق شود و آنها منطق ایران را پذیرا شوند که ایران هرگز به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و نخواهد بود، در این راستا هرگونه نظارتی نیز از سوی این گروه لازم است صورت بگیرد، ایران مخالفتی نخواهد داشت.

رضایی اضافه کرد: این گروه هر زمان که متوجه شدند ایران به دنبال دستیابی به بمب اتم است آن وقت بیایند و جلوی این کار را بگیرند و این را نیز بدانند که ملت ایران تنها حق خود را می‌خواهد نه بیشتر و نه کمتر.

وی بر ضرورت شفاف‌سازی در ارائه آمارهای کشوری تأکید کرد و گفت: آمار دهندگان باید بیش از پیش با مردم شفاف باشند و آمار را به صورت واقعی ارائه دهند، چراکه این به نفع مدیریت کشور است.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر ما آمار صحیح به مردم ارائه ندهیم کشور دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.

*دموکراسی در ایران مانند سکه دو رو دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات سال 88 در کشور، گفت: من در انتخابات سال 88 نخستین عملکرد خود را جلوگیری از عوام‌فریبی ‌برگزیدم، چراکه وقتی احساسات مردمی برانگیخته شود عقلانیت کنار می‎رود، بر اساس تعهدات قلبیم بر این اصل نیز تا پایان وفادار بودم.

وی افزود: دومین اصل من در انتخابات ارائه برنامه‌های برنامه‌ریزی شده و اصولی بود تا با تکیه بر آن و حمایت مردمی بتوانم مسیر توسعه کشور را هموارتر سازم.

رضایی پایبندی به اخلاق سیاسی را مهم‌ترین رکن در انتخابات برشمرد و گفت: تبعیت از قانون انتخابات بسیار ضروری است.

وی خود را منتقد دولت معرفی کرد و گفت: با این وجود زمانی که رئیس جمهور به ابوموسی سفر کردند من از این اقدام ایشان حمایت کردم، برهمین اساس هرکجا نیز لازم باشد به دکتر احمدی‌نژاد کمک خواهم کرد، چراکه ابوموسی جزئی از کشور ایران است و باید به آنجا نیز سفر کرد.

رضای ادامه داد: دموکراسی در ایران مانند سکه دو رو دارد، یکی اعتراض و دیگری مشارکت است و اگر هر دو قاعده‌مند باشند، آن زمان شاهد جامعه‎ای شاداب و پرنشاط خواهیم بود.

انتهای پیام‌/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول