اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ساری:

شعار تولید ملی در رفتار مسئولان تجلی کند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه ساری گفت: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید امسال و سال‌های بعد همیشه در متن انقلاب، زندگی و رفتار مسئولان باشد.

شعار تولید ملی در رفتار مسئولان تجلی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه امروز نمازجمعه، اظهار داشت: عنصر فاطمه یک عنصر استثنایی در تمام انبیا و اولیا است چرا که این عنصر از غذای بهشتی تکوین یافت.

طبرسی با بیان اینکه این عنصر مختص حضرت فاطمه (س) است، تصریح کرد: این رحم پاک باید تمام جهان را رهبری و هدایت کند.

وی افزود: پیامبر در باره شخصیت فاطمه (س) فرمودند خدا اطاعت فاطمه را بر تمامی اهل زمین و آسمان واجب کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به اینکه فاطمه با ادبیات معمولی ما تعریف نمی‌شود، تصریح کرد: ادبیات دنیا از این موضوع عاجز است.

وی با بیان اینکه هفت هزار سال نوری فاطمه قبل از دنیا خلق شد،  گفت: بی‌جهت نیست امام راحل در سخنانشان فرمودند روز ولادت حضرت فاطمه، والاترین برای انتخاب روز زن است.

این مسئول متذکر شد: این ولادت با سعادت در زمانی مطرح شد که زن به عنوان یک انسان در زمان جاهلیت مطرح نبود و به عنوان شرمساری برای خانواده به شمار می‌رفت.

طبرسی با بیان اینکه انسانیت دو وجهی است که نیمی از آن زن و نیمی مرد است، گفت: در آن محیط وحشت‌زا ، پیامبر دست زن را گرفت و از آن محیط نجات بخشید.

وی ادامه داد: متاسفانه دنیای صنعتی پس از انقلاب صنعتی در دنیا دیدند آدم و نیرو ندارند که در صنعت به کار بگیرند و به بهانه آزادی زنان، آنها را از خانه بیرون آوردند و این مصیبت امروزی که مشاهده می‌کنیم بر سر زن‌ها آوردند که حقوق و جایگاهی نمانده و زن به شکل و کالای تجاری شده است.

طبرسی خاطرنشان کرد: برای اینکه کسب درآمد بیشتری کنند، زن استخدام می‌کنند.

خطیب جمعه مردم ساری، گفت: در قالب تمدن، آزادی و تساوی حقوق، روز سیاهی برای زنان به وجود آوردند، خانواده‌ها متزلزل شدند و پاکی و صداقت از بین رفت.

وی یادآور شد: گوهر عفاف و حجاب هیچ ضرری ندارد و امروز بهترین دکترهای متخصص بانوان هستند که البته فقط بانوان را ویزیت می‌کنند.

طبرسی ادامه داد: هیچ نظام را سراغ ندارید که بانوان حضور نداشته باشند.

طبرسی تصریح کرد: جامعه غرب را مطالعه کنید و آمارها را بدانید که پرسودترین کالای تجاری زنان هستند و این خدمت به زنان و مساوات نیست.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق، یادآور شد: این نقشه دشمنان است که ما را از اهل بیت دور کرده و تزلزل ایجاد کنند.

طبرسی ضمن تقدیر از برگزاری جشن‌های میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: این جشن‌ها نیاز است.

خطیب جمعه مرکز استان بیان داشت: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید امسال و سال‌های بعد همیشه در متن انقلاب، زندگی و رفتار مسئولان باشد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ائمه جمعه کشور در محمودآباد، ادامه داد: راهکارهای خوبی در این همایش ارائه شد که عملی است .

طبرسی با تاکید بر اینکه باید وارد عمل شویم، گفت: ائمه جمعه این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذار فاسد مخالف هستیم، افزود: اما سرمایه‌گذاری که می‌خواهد سرمایه‌اش را پخش کند تا افرادی را به کار مشغول کند باید استقبال کنیم.

طبرسی با اشاره به اینکه تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم، تصریح کرد: همه به میدان بیایند تا در این شرایط تحریم و تهدید دوام داشته باشیم و دشمنان وحدت و انقلاب ما را هجمه نکنند.

وی گفت: آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که مسئولان نظام را راضی کند.

انتهای‌پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول