اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند تأکید کرد

دانشگاه‏ها در سال تولید ملی در خدمت شعار سال باشند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند بر لزوم تلاش مراکز دانشگاهی کشور برای شکوفایی شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تأکید کرد.

دانشگاه‏ها در سال تولید ملی در خدمت شعار سال باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران ، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز در آیین تقدیر از اساتید دانشگاه پیام نور دماوند که با حضور رئیس دانشگاه پیام نور دماوند، جمعی از مسئولان و اساتید این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان دماوند به لحاظ علمی در شرایط خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: مقام و منزلت معلم در جایگاهی است که تقدیر واقعی از آن در چارچوب چند جمله، متن و سخنرانی نمی‏گنجد.

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: در وصف جایگاه رفیع این پیشه مقدّس همین بس که خداوند متعال خود را اول معلم خطاب می‏کند.

به گفته فرماندار شهرستان دماوند، خداوند متعال در بخشی از آیات شریف قرآن کریم می‏فرماید که "خداوند به انسان (حضرت آدم) اسماء الحسنی را آموزش داد".

وی تصریح کرد: همچنین در فرازهایی از آیات متبرک سوره "جمعه" از قرآن کریم می‏خوانیم که "خداوند فردی از میان مردم را به پیامبری برگزید و به وی تزکیه و کتاب آموخت".

قاسمی‏فرزاد با اشاره به حدیثی گران‏سنگ از امیرمؤمنان علی (ع) درباره مقام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان علی (ع) پیرامون مقام والای تعلیم و تربیت می‏فرمایند که "اگر کسی به من کلامی را بیاموزد، مرا بنده خود کرده است".

فرماندار شهرستان دماوند، لزوم علم‏آموزی و احترام به مقام شامخ معلم را موضوعی مورد تأکید خداوند متعال، نبی مکرم اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین خواند.

وی، معلم را به "شمعی فروزان" تعبیر کرد و افزود: معلم در تعابیر مختلف به ویژه در هفته گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، شمعی فروزان خوانده شده است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول