اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گناباد:

ایجاد اشتغال و درهم شکستن تحریم‌ها مهم‌ترین هدف سال تولید ملی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گناباد گفت: ایجاد اشتغال و درهم شکستن تحریم‌ها از مهم‌ترین اهداف در ارتباط با نام‌گذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

ایجاد اشتغال و درهم شکستن تحریم‌ها مهم‌ترین هدف سال تولید ملی است

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: معلمان نیازمندی‌های روحی و معنوی بشر را برطرف می‌کنند به طوری که حضرت امام(ره) فرمودند معلم امانتداری است که امانتش انسان است.

امام جمعه گناباد گفت: ایجاد اشتغال، درهم شکستن تحریم‌ها و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر، ارتقای کیفیت محصولات داخلی و تشویق مردم به خرید و مصرف کالاهای داخلی از مهم‌ترین اهداف مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" است.

وی افزود: هفته معلم از یک سو فرصتی است برای عموم مردم تا از اساتید و معلمان قدردانی کنند و از سوی دیگر فرصتی است برای دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان که به راهنمایی‌ها و ارشادات معلمین خود بها بدهند و اگر می‌خواهند در دنیا و آخرت به جایی برسند به رهنمودهای معلمان عمل کنند و از سوی دیگر فرصتی است برای شناخت یک معلم دلسوز با ایمان و خدمتگزار یعنی استاد شهید مرتضی مطهری که در بدترین شرایط زمان تبلیغ دین و اسلام و علم می‌کردند و هم‌چنین باید معلمان و اساتید قدر و ارزش مسئولیت خود را بدانند.

صادقی گفت: مسئولیت تربیت نسل فرهیخته دانشجو و دانش‌آموز آن‌قدر مهم و سنگین است که براساس روایات همه موجودات ذی‌روح برای معلمان خوب دعا می‌کنند.

صادقی‌نسب انتقال دانش، تعهد و پرورش فضائل اخلاقی را از مهم‌ترین وظایف معلمان دانست و افزود: اگر دانشمند بدون تعهد تربیت شود یا در خدمت بیگانگان قرار می‌گیرند یا به جای خدمت به دیگران منتظر خدمت‌رسانی است.

وی گفت: در ارتباط با سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی علاوه بر دولت که بودجه‌های خوبی را اختصاص داده، بر عموم مردم نیز لازم است از این امر حمایت کنند و به‌ ویژه کسانی که سرمایه‌ای دارند کارآفرینی کنند که بهترین عبادت است.

صادقی تصریح کرد: البته باید از کارآفرینان عزیزی که در بخش صنعت و دام سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به دلیل کمبود نقدینگی واحد‌هایشان تعطیل و یا در حداقل فعالیت است حمایت لازم به عمل آید.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال، درهم شکستن تحریم‌ها و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر، توجه دادن اقشار مختلف به اهمیت کار و تولید، تشویق به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی به عنوان یک امر مقدس و ارزشمند، ارتقای کیفیت محصولات داخلی و تشویق مردم به خرید و مصرف کالاهای داخلی از مهم‌ترین اهداف مقام معظم رهبری در ارتباط با نام‌گذاری امسال به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" است.

صادقی‌نسب ادامه داد: اهمیت دادن به پژوهش‌ها و تحقیقات علمی با هدف تولید علم و بومی‌سازی دانش با الگوی ایرانی اسلامی مهم‌ترین مسئولیت دانشگاهیان در راستای تحقق شعار امسال است.

وی گفت: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و زمینه‌سازی برای ارتقای رابطه تنگاتنگ دانشگاه با صنعت، کشاورزی و ترغیب و تشویق اساتید به تجاری‌کردن یافته‌های علمی خویش، شناسایی و تجلیل از اساتید و دانشجویان مبتکر و کارآفرین، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای مطالبه‌گری از مسئولان و تشویق جامعه برای خرید کالاهای داخلی از جمله مسئولیت‌های دانشگاهیان در راستای تحقق "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول