اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه:

شیعه و سنی باید در عمل وحدت خود را پیاده کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: شیعه و سنی باید در عمل وحدت خود را پیاده کنند و برگزاری همایش‌های مذهبی یکی از راهکارها در این زمینه است.

شیعه و سنی باید در عمل وحدت خود را پیاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه و اورامانات، حجت‌الاسلام محمد آفتابی ظهر امروز در کنگره بزرگداشت علامه حاج ماموستا ملا احمد نودشی که در نودشه از توابع شهرستان پاوه برگزار شد، ضمن تجلیل از شخصیت برجسته علامه نودشی اظهار کرد: فروتنی، زمان‌شناسی و خودشناسی از ویژگی‌های مهم این عالم ربانی بوده و ایشان نیز همچون سایر مجاهدان اسلام، هیچ واهمه‌ای از تبلیغ دین نداشته و پاسداشت مقام چنین عالم متدینی از وظایف دستگاه های فرهنگی کشور است.

وی گفت: نخستین کنگره مفاخر دینی و مذهبی استان در سال‌جاری، که امروز در حال برگزاری است در راستای سفارش اکید شخص وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر تجلیل از مفاخر دینی و مذهبی برگزار می‌شود.

آفتابی تصریح کرد: برگزاری این جلسه به روشنی اثبات نمود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاوتی برای تجلیل از عالمان شیعه و سنی قائل نیست و چنین رخدادهایی باعث تقویت هر چه بیشتر وحدت مذاهب در جامعه اسلامی ما می‌شود.

وی گفت: شیعه و سنی باید در عمل وحدت خود را پیاده کنند و یکی از راه‌های متجلی نمودن این مهم، برگزاری همایش‌های تجلیل از شخصیت‌ها و علمای مذهبی اهل تشیع و تسنن با حضور عالمانی است که اکنون در قید حیات هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: رسول خدا(ص) می‌فرماید: هر کس عالمی را گرامی بدارد مرا گرامی داشته و هر کس مرا گرامی بدارد خدا را گرامی داشته و گرامی داشتن خداوند انسان را وارد بهشت خواهد کرد.

وی برگزاری همایش‌های فرهنگی و مذهبی را گامی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دانست و خاطر نشان کرد: خوب شنیدن را باید از محضر عالمان آموخت و تبیین این ویژگی مفاخر دینی برای جوانان، می‌تواند وسیله‌ای برای روشن نمودن راه برای آنان باشد تا دچار کج‌روی نشده و خدای ناکرده در راستای برنامه‌های دشمن پیش نروند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با یادآوری تعبیر مقام معظم رهبری در سفر پر خیر برکتشان به این استان در سال گذشته که مردم اورامانات را مردمی روشنفکر و متدین خطاب فرمودند، گفت: این تدبیر عالمانه و به حق رهبر معظم انقلاب خصوصیت بارز مردم اورامانات را به همه مردم ایران و جهان شناساند و این مردم را برای همیشه تاریخ سرافراز کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کنگره آغاز راه ما در تجلیل از عالمان و فرهیختگان استان است و مجموعه دستگاه فرهنگی مصمم به پیمودن راه امام و مسیری است که خلف صالح امام، مقام معظم رهبری، برایش ترسیم کرده است.

در ابتدای این جلسه ماموستا ملا احمد مبارک‌شاهی، امام جمعه نودشه، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای برگزاری کنگره تجلیل از علامه نودشی از حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان شهرستان و استان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن کنگره، تقدیر کرد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول