اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

هنرمندان نیازمند راهنمایی حوزه‌های علمیه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بسیاری از هنرمندان درخواست درونمایه‏های دینی داشته و نیاز به راهنمایی و مساعدت عالمان دین و حوزه‏های علمیه دارند.

هنرمندان نیازمند راهنمایی حوزه‌های علمیه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم اشراق، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کمساری به نقش بی‏بدیل هنر در تبلیغ دین اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان کشور متدین هستند و دغدغه دینی دارند اما به دلیل اینکه راهبری و هدایت درستی نمی‏شوند تولیدات مذهبی ندارند. 

رئیس شورای سیاست‏گذاری نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق توصیه آیت‌الله جوادی آملی به استاد فرشچیان را نمونه بارزی از هدایتگری صحیح هنرمندان خواند و اظهار داشت: چندی پیش که خدمت آیت‌الله جوادی آملی رسیدیم ایشان فرمودند که اگر آقای فرشچیان را می‏دیدم از او می‏خواستم که «تابلوی آفرینش» را خلق کند.

کمساری ادامه داد: استاد فرشچیان هم بلافاصله پس از شنیدن این سخن، به دیدار آیت‌الله جوادی شتافت و اعلام کرد که کار ترسیم این تابلو را آغاز خواهد کرد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی استفاده از زبان تأثیرگذار سینما برای ترویج و تبلیغ دین را امری ضروری دانست و افزود: برگزاری این جشنواره یک کار بی‏سابقه در حوزه علمیه است و امیدواریم تجربه موفق و ماندگاری برای کارهای بعدی باشد.

وی افزود: از آنجا که تجربه قبلی و درخوری در این زمینه وجود ندارد برای برگزاری موفق آن باید دقت‏ لازم مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول