اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

امحای پسماندها نیازمند مدیریت کارشناسی است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: امحای پسماندها نیازمند مدیریت علمی و کارشناسی است.

امحای پسماندها نیازمند مدیریت کارشناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی در مراسم راه‌اندازی نرم‌افزار جامع مدیریت پسماند استان زنجان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر قانون مدیریت جامع پسماند در کشور به تصویب رسیده و بر اساس این قانون پسماندهای تولید شده مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی این قانون در اختیار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، یادآور شد: با توجه به نوع پسماندی که از سوی بخش‌های مختلف تولید می‌شود، وظایفی نیز برای این بخش‌ها در راستای دفع مطلوب پسمانده در نظر گرفته شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست کشور در راستای راه‌اندازی نرم‌افزار جامع مدیریت پسماند در کشور تصریح کرد: در استان زنجان نیز این نرم‌افزار در راستای گردآوری اطلاعات تولیدکنندگان پسماندها امروز راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه برخی پسماندها از جمله پسماندهای شهری توسط شهرداری‌ها جمع‌آوری و دفع یا بازیافت می‌شود، خاطرنشان کرد: پسماندهای غیرعادی و خطرناک نیاز به مدیریت داشته و جمع‌آوری این پسماندها نیازمند برنامه‌ریزی‌های اصولی است.

کریمی تصریح کرد: پسماندهای خطرناک به دلیل ایجاد مشکلاتی در جامعه نیازمند توجه جدی بوده و عدم توجه به جمع‌آوری اصولی این پسماندها موجب ایجاد مخاطراتی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مراحل دفع پسماندها باید با دقت ویژه انجام شود، افزود: امحای این پسماندها نیز نیازمند مدیریت علمی و کارشناسی است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نرم‌افزار جامع مدیریت پسماند در زنجان راه‌اندازی شده و پس از این همه شرکت‌های تولید‌کننده پسماند باید اطلاعات خود را در این نرم‌افزار ارائه کنند.

وی با بیان اینکه باید محیط مطلوبی را برای زندگی مردم به وجود آورد، خاطرنشان کرد: توجه به سالم‌سازی محیط زیست از ضروریات محسوب می‌شود.

کریمی بر ضرورت توجه به محیط زیست انسانی تاکید کرد و افزود: باید در راستای حفظ محیط زیست اقدامات مطلوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست به عنوان امانتی در دست نسل‌های کنونی قرار دارد، یادآور شد: باید برای حفظ آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول