اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) خبر داد

راه‌اندازی ستاد کنگره زنان شهیده در استان قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) از شکل‌گیری ستاد کنگره زنان شهیده در قم در زمینه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به ویژه زنان شهیده استان خبر داد.

راه‌اندازی ستاد کنگره زنان شهیده در استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم لیلا حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های شهید ناهید کرجو اظهار کرد: این زن به عنوان الگوی زن شجاع و ولایتمدار است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج زنان به عنوان نخستین و گسترده‌ترین تشکل مردمی زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که همواره در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان گفت: ستادی با عنوان ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر در ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) در سطح سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: این ستاد دارای شش کمیته تخصصی است که برنامه‌های خواهران بسیجی در اقشار مختلف مانند بسیج مساجد و محلات، دانشجویی، دانش‌آموزی، اصناف، پزشکان، اداری و کارگری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

حیدری با اشاره به برنامه‌های هفته زن سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گفت: این برنامه‌ها به منظور تأسی از کانون عفت و بهره‌مندی از معدن فضل و کمالات حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان محور تربیتی و کرامت انسانی، اشاعه فرهنگ ناب فاطمی و حفظ فضائل زن در خانواده و جامعه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ویژه برنامه‌های جشن میلاد کوثر یکی از برنامه‌های هفته زن بوده که به همین منظور 13 برنامه جشن میلاد کوثر در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج خواهران و همچنین بسیج اصناف، ادارات، کارمندی، کارگری و دانشجویی پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر استان قم ادامه داد: این برنامه‌ها به منظور بیان مسائل خاص زنان و تبیین سیره فاطمی و شخصیت والای حضرت زهرا و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت حضوری و غیرحضوری گفت: در بخش حضوری ویژه برنامه‌های جشن میلاد کوثر و بخش غیرحضوری در قالب مسابقات مختلف از کتاب‌های مختلف پیرامون زندگانی حضرت زهرا(س) و بیان شأن و منزلت و جایگاه زنان مسلمان برگزار می‌شود.

حیدری خاطر نشان کرد: افراد متقاضی شرکت در این مسابقات می‌توانند به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج خواهران در سطح بسیج محلات و مساجد و رده‌های بسیج اقشار مراجعه و اطلاعات بیشتر را کسب کنند.

وی از تجلیل مادرانی که در طول هفته زن فرزند دختر به دنیا می‌آورند خبر داد و افزود: بسیج جامعه پزشکی با بیمارستان‌های الزهرا، حضرت معصومه(س) و ایزدی هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا از این مادران تجلیل شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) خاطر نشان کرد: ویزیت رایگان عموم مردم در مناطق محروم با هدف خدمت‌رسانی به این مناطق از دیگر برنامه‌های هفته زن بوده که از سوی پزشکان سازمان بسیج جامعه پزشکی که به مناطق محروم اعزام می‌شوند، اجرا می‌شود.

وی از شکل‌گیری ستاد کنگره زنان شهیده در سطح استان خبر داد و افزود: در این ستاد در رابطه با ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به ویژه درباره زنان شهیده اقداماتی انجام شده و یادواره‌هایی در سطح استان و پایگاه‌های بسیج خواهران در طول سال برگزار می‌شود.

حیدری خاطر نشان کرد: 6 هزار نفر زن شهیده در کل کشور وجود دارد که از این تعداد 120 نفر زن شهیده در استان قم هستند.

وی برگزاری مسابقات ورزشی را یکی دیگر از برنامه‌های هفته زن ذکر کرد و گفت: این مسابقات در سطح پایگاهی و استانی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) خاطر نشان کرد: نشست تخصصی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه در قالب حلقه‌های طرح صالحین در طول هفته زن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیدار با علما به عنوان دیگر برنامه‌های هفته زن گفت: اعضای ستاد هفته زن در آستانه این هفته با آیت‌الله نوری‌همدانی دیدار می‌کنند.

حیدری یادآور شد: همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) همایش تجلیل از جامعه زنان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی برگزار می‌شود.

وی دیدار از آسایشگاه سالمندان، مرکز توانبخشی بانوان، برگزاری اردوهای متنوع از طریق پایگاه‌های بسیج خواهران و پیاده‌روی خواهران بسیجی را از دیگر برنامه‌های هفته زن ذکر کرد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول