اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

پیشرفت زنان در مشاغل مدیریتی محسوس نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: با وجود اینکه تعداد زنان در نیروی کار رو به افزایش است، اما پیشرفت آنها در مشاغل مدیریتی محسوس نبوده است.

پیشرفت زنان در مشاغل مدیریتی محسوس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی ظهر امروز در حاشیه نخستین نشست ستاد بزرگداشت مقام روز زن و میلاد حضرت فاطمه(س) که با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها برگزار شد، با تاکید بر اینکه برنامه‌های بزرگداشت مقام زن نباید موجب غفلت از تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) شود، گفت: طبیعتاً پرداختن به برنامه‌های بزرگداشت مقام زن لازم و ضروری است، اما نباید موجب غفلت ما از تبیین شخصیت حضرت فاطمه‌زهرا(س) شود.

وی تصریح کرد: نهادها و دستگاه‌های دولتی بایستی برنامه‌های بزرگداشت مقام زن را در قالب کار کارشناسی شده و با حضور کارشناسان و اساتید برجسته که معرف ابعاد مختلف شخصیتی حضرت فاطمه(س) است، برگزار کنند.

این مسئول ضمن بیان ارزش‌ها و فضیلت‌های شخصیتی حضرت زهرا(س)، از وی به عنوان الگوی تام انسانیت یاد کرد و گفت: معرفت و شخصیت حضرت فاطمه(س) نیاز به معرفی بیش‌تری دارد و شناخت واقعی و حقیقی شخصیت اجتماعی، سیاسی و فردی این حضرت علاوه بر اینکه اندیشه‌ایی الهی و معنوی می‌طلبد، بایستی خارج از قالب حرف و شعار صرف تحقق یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با اشاره به "حضور چشم‌گیر زنان در رده‌های مدیریتی کشور"، نقش زنان را در توسعه و پیشرفت جامعه طی سال‌های اخیر بسیار موثر دانست و گفت: با وجود اینکه تعداد زنان در نیروی کار رو به افزایش است، اما پیشرفت آنها در مشاغل مدیریتی محسوس نبوده که این مسئله نیاز به توجه و کار بیش‌تری دارد.

صیادی این روند را در هرمزگان روندی نیازمند کار و توجه بیش‌تر توصیف کرد و افزود: گر چه هنوز تا سرچشمه مقصود فاصله وجود دارد، اما با توجه ویژه استاندار به این مهم، تلاش می‌شود تا فراتر از حرف و شعار جایگاهی شایسته و واقعی برای زنان استان دیده و تعریف شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما به به دنبال نوع نگاه فمینیستی در جامعه به زنان نیستیم بلکه خواستار تبیین جایگاه و شخصیت زن در قالبی که اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در قانون اساسی ارائه داده است، هستیم.

وی اضافه کرد: بی‌شک در مبحث مدیریتی، زنان ما باید ضمن خودباوری و اثبات قابلیت‌ها و توانمندی‌هایشان، تمامی نگاه‌ها را در جامعه به سمت این توانمندی و خودباوری سوق دهند تا جامعه بیش از پیش از توانایی و تدبیر آنان بهره‌مند شود.

مشاور استاندار ضمن برشمردن برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری "برای ارتقای جایگاه زن و تقویت ارزش‌های اسلامی" از جمله، طرح تحکیم بنیان خانواده، طرح تحرک وزارت کشور و برنامه‌های هفته زن از برنامه‌های بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر و برگزاری جشن "تسنیم" به مناسبت سالروز ولادت و گرامیداشت مقام حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: در این مراسم تجلیل از 20 تن از زنان شاخص و نمونه استان را نیز خواهیم داشت.

صیادی در پایان، حضور و ارائه نظرات در شورای‌های آموزش و پرورش، شورای اشتغال استان، شورای برنامه‌ریزی و معاونان، نشست دوره‌ای با مشاوران امور بانوان دستگاه‌های دولتی و مدیران کل و برگزاری همایش‌های تحکیم بنیان خانواده، دوره‌های آموزشی متعدد برای بانوان، خانواده و جوانان، تقویت نهادهای سازمان مردم نهاد، تقویت و ایجاد کانون فرهنگی اجتماعی زنان و تقویت و تعمیق باورهای دینی را از جمله فعالیت‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان عنوان کرد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول