اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس منتشر می‌کند

پاسخ آموزش و پرورش در مورد تخریب فضاهای ورزشی دانشکده دادبین

خبرگزاری فارس: پاسخ آموزش و پرورش ناحیه کرمان در مورد تخریب فضاهای ورزشی دانشکده دادبین منتشر می‌شود.

پاسخ آموزش و پرورش در مورد تخریب فضاهای ورزشی دانشکده دادبین

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در پی درج خبری مبنی بر تخریب امکانات ورزشی دانشکده دادبین شهرستان کرمان در خبرگزاری فارس جوابیه‌ای از سوی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان به این خبرگزاری ارسال شد.

در این جوابیه آمده است، هنرستان شهید دادبین در سال 51 در منطقه جغرافیایی غرب کرمان با عنوان هنرستان صنعتی احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

در این هنرستان رشته‌های تحصیلی ساخت و تولید، الکترونیک، صنایع چوب، صنایع فلزی، نقشه‌کشی عمومی، متالوژی و به ویژه صنایع شیمیایی و معدن منحصراً در این هنرستان ارائه می‌شود و به تعدادی از دانش‌آموزان محروم و بی‌سرپرست در قالب خوابگاه خدمت‌رسانی می‌کند.

با توجه به رشد فزآینده جمعیت منطقه و عدم وجود فضای آموزشی دولتی در محدوده بلوار جمهوری، بلوار آیت‌الله صدوقی، شهرک شهید مطهری، روستای الله‌آباد جاده جوپاری و احداث مجتمع‌های مسکونی مسکن مهر مزید بر علت شده و موجب افزایش جمعیت دانش‌آموزی و مشکلات عدیده‌ای شده است. 

از جمله این مشکلات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به مدرسه‌ها و ایجاد ترافیک و اختلال در حمل و نقل شهری، نارضایتی والدین به دلیل دور بودن مسیر مدرسه‌ها و هزینه‌های گزاف حمل و نقل دانش‌آموزی، بالا رفتن تراکم دانش‌آموزی در سایر مدرسه‌ها و ایجاد خستگی و هدر رفتن وقت و در نتیجه کاهش کارآیی دانش‌آموزان است.

با توجه به اینکه هنرستان شهید دادبین تنها فضای آموزشی دولتی مناسب و در مالکیت آموزش و پرورش بنا به سند مالکیت بوده و موقعیت آن در غرب شهر کرمان، آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان به منظور رفع بخشی از مشکلات اقدام به معرفی قسمتی از زمین بلااستفاده هنرستان دادبین به اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان برای ساخت مجتمع عظیم ایرانی اسلامی حیات طیبه کرده است که هیچ لطمه به مسائل آموزشی هنرستان آموزشکده ضمیمه هنرستان وارد نمی‌شود.

مجتمع آموزشی ایرانی اسلامی حیات طیبه که مورد تأکید وزارت آموزش و پرورش و در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مجتمع آموزشی حیات طیبه دارای محیط آموزشی در مقاطع تحصیلی ابتدای، راهنمایی، متوسطه و محیط فرهنگی شامل مسجد و سالن‌های چند منظوره ورزشی و فضای سبز است و مجتمع دادبین با زیربنای تقریبی 11 هزار متر مربع در زمینی به متراژ 20 هزار متر مربع احداث می‌شود.

تمام برنامه‌ریزی‌های لازم و تأمین اعتبار آن بالغ بر 100 میلیارد ریال صورت گرفته و با تلاش مسئولان استان کرمان زمین به پیمانکار تحویل شده است که ان‌شاء‌الله پروژه مذکور طی مدت 21 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول