اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار به مسئولان

تخریب باغ‌های ورجان در روز روشن

خبرگزاری فارس: سئوال اینجاست چه شده که در روز روشن و در مقابل دیدگان مسئولان، باغ‌ها تخریب شده و چنین ساخت‌و‌سازهایی صورت گرفته و هیچ گونه برخوردی با خاطیان انجام نمی‌شود.

تخریب باغ‌های ورجان در روز روشن

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، باغات «نیوند» روستای ورجان این روزها به محلی برای ساخت و سازهای غیرمجاز در مقابل دیدگان مسئولین تبدیل شده و از آن همه زندگی و پویایی که در این منطقه وجود داشت دیگری چیزی نمانده است.

رشد قارچ گونه ویلاها در این منطقه به گونه‌ای است که طی دو سال گذشته حجم زیادی از باغ‌های روستا تخریب شده و تبدیل به ساختمان شده است.

این باغات زمانی به عنوان تنها منبع درآمد روستائیان مطرح بود و هر کسی که یک قطعه باغ در «نیوند» داشت، دیگر مشکلی برای تامین مخارج خانواده خود نداشت، اما امروز عده‌ای افراد سودجو و فرصت طلب از خشکسالی‌های به وجود آمده و سرخوردگی کشاورزان و عدم حمایت مسئولین از آنان، نهایت استفاده را کرده و با کمترین مبلغ ممکن اقدام به خرید باغ‌های مذکور از صاحبان آن کرده‌اند و با تخریب درختان، ویلاهای بزرگی برای خود ساخته‌اند.

حال ارزش افزوده‌ای که باغ‌های یاد شده بعد از ساخت این ویلاها پیدا کرده‌اند، جای بحث جداگانه‌ای دارد.

نکته جالب توجه اینجاست، افرادی که به این منطقه آشنایی داشته باشند می‌دانند که باغ‌های «نیوند» روستای ورجان دقیقا در کنار جاده‌ای قرار دارد که ورودی بخش کهک بوده و روزانه شاهد عبور هزاران اتومبیل است، اگر مسئولین مربوطه از این ساخت و سازها خبر ندارند، بدا به حال مناطقی که در دید نیست، باید دید که افراد سودجو در آن مناطق چه کارهایی انجام داده‌اند که از چشم مسئولین دور مانده است.

البته این نکته لازم به ذکر است که مسئولین اداراتی که با این تخلفات به صورت مستقیم سروکار دارند و خود متولی این امر هستند، از اهالی یکی از روستاهایی هستند که حداقل هفته‌ای یک بار باید از این جاده تردد کنند و خود به عینه شاهد این ساخت و سازها بوده و هستند.

سئوال اینجاست چه شده که در روز روشن و در مقابل دیدگان مسئولین چنین ساخت‌و‌سازهایی صورت گرفته و هیچ گونه برخوردی با خاطیان نشده است.

البته ماجرا به اینجا هم ختم نمی‌شود، مسئولین ادارات خدماتی مانند شرکت گاز و برق نیز باید پاسخگو باشند که چرا به این واحدهای غیرمجاز انشعاب گاز و برق داده‌اند.

به هر حال با تخریب و از بین بردن باغات «نیوند» روستای ورجان، هویت تاریخی و طبیعی این روستا نیز تخریب و نابود خواهد شد و در کنار آن مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار زیادی نیز به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول