اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

تخریب آگاهانه فضای شهری توسط کاندیداها ظلمی بزرگ است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: کاندیداهایی که آگاهانه به تخریب چهره شهر و نازیبایی آن اقدام کردند ظلمی بزرگ به این ملت روا داشتند.

تخریب آگاهانه فضای شهری توسط کاندیداها ظلمی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: انتظار نداشتیم افرادی که خودشان مدعی قانون‌مداری هستند قانون را زیر پا گذاشته و با چسباندن عکس‌ها، بنرها و پوسترهای تبلیغاتی طوری اقدام کنند که انگار شهر در یک روز به دست بزرگ‌ترین چپاولگران افتاده است.

وی با بیان اینکه همه مردم چه کاندیدا و چه غیر کاندیدا باید خود را ملزم به رعایت اصول شهری و شهروندی بکند، بیان داشت: کاندیداها به خودشان زحمت یک ساعت گشت‌زنی در شهر را بدهند و ببینند که طرفداران آنان چه بلایی بر سر شهر آوردند.

این مسئول ادامه داد: ما در چند نقطه از شهر محل‌هایی را برای نصب پوسترهای تبلیغاتی کاندیداها تعبیه کردیم اما متاسفانه تیرهای برق، دیوارها، پل‌ها و حتی صندوق صدقات بی‌نصیب از این پوسترها نماندند.

بدری افزود: اینگونه حرکت‌ها توهین به شعور مردم است و مردم به کسی رای می‌دهند که رفتاری عاقلانه و معقول داشته باشد.

شهردار اردبیل چسباندن تصاویر گوناگون داوطلبان، نوشتن اسامی آنان و نیز حک شعارهای تبلیغاتی در طرفداری از نامزدان انتخابات مجلس روی درب و دیوار انواع ساختمان‌های مسکونی شخصی و موسسات خصوصی و دولتی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، چراغ‌های روشنایی گذرگاه‌ها، کناره‌‌های پل‌های روگذر و زیر گذر سواره و پیاده رو، ترانس‌های برق، درختان حاشیه کوچه‌ها و خیابان‌ها‌، سر درب مغازه‌ها، سطح آسفالت خیابان‌ها و مانند آنها را از جمله این شیوه‌های نادرست تبلیغاتی از سوی جمع زیادی از هواداران نامزدها دانست.

وی بیان داشت: در حالی که شهرداری اردبیل با تحمل زحمات و صرف انرژی فراوان و نیز مبالغ هنگفت که عمده آن از جیب شهروندان شریف اردبیلی تامین می شود اقدام به زیباسازی سیمای این شهر می‌کند با تاسف شاهد هستیم که این مکان‌ها با چسباندن تصاویری از نامزدها و یا با نوشتن اسامی آنان و جمله‌های تبلیغاتی به شدت آلوده شده و منظر بسیار نازیبایی را ایجاد کرده است.

بدری با اشاره به اینکه شهروندان و ساکنان اردبیل براثر روی آوری جمعی از هواداران در تبلیغات به این شیوه، هم به شکل مستقیم و هم به شکل غیرمستقیم متحمل زیان می‌شوند افزود: نوشتن نمای ساختمان‌های مسکونی و موسسات خصوصی با رنگ‌های اسپری و چسباندن عکس و پوسترهای نامزدها روی درب و دیوار با استفاده از چسب‌های قوی که به آسانی پاک نمی‌شوند از جمله خسارات مستقیم وارده به شهروندان در این ارتباط است.

وی ادامه داد: وارد شدن خسارات به تاسیسات شهری متعلق به شهرداری که باید برای تامین آن در واقع از محل درآمدهایی که از سوی شهروندان تامین می‌شود هزینه کرد نیز خسارات غیرمستقیمی است که در این ارتباط به ساکنان این شهر وارد می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در چند هفته گذشته از چند کلان شهر و چند شهر متوسط و کوچک در نقاط گوناگون میهن عزیزمان بازدید کرده‌ام که در هیچ کدام از آنها ندیدم که حتی به تعداد محدود هواداران نامزدهای انتخابات با توسل به این گونه شیوه‌های نادرست اقدام به تبلیغ بکنند.

بدری با انتقاد از کم اهمیت بودن موضوع در نظر خود داوطلبان ابراز داشت: اگر نامزدها، وقت اندکی برای مشاهده وضعیت بسیار نامناسبی که از لحاظ آلودگی گذرگاه‌های شهری پیش آمده است بگذارند به درستی خواهند دید که چه بلایی بر سر شهر براثر این گونه شیوه تبلیغات توسط هواداران‌شان آمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه ما در بحث تبلیغات انتخاباتی طرفدار هیچ فرد مشخصی نیستیم، تصریح کرد: لازم نیست شخصی از کاندیداها خود را منتسب به بدنه شهرداری بداند و ما در این دوره از انتخابات علیرغم حضور آگاهانه در رای‌گیری اعلام بی‌طرفی از هر کاندیدایی می‌کنیم.

این مسئول در پایان بیان داشت: هیچ یک از همکاران ما حق ندارد وارد تبلیغات کاندیدایی شود و اگر کسی چنین قصدی را دارد لطف کند و با گرفتن مرخصی به تبلیغ انتخاباتی بپردازد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول