اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش آبیک عنوان کرد

نیاز مبرم هنرستان‌های آبیک به سایت‌های رایانه

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش آبیک گفت: تمام هنرستان‌های آبیک به سایت‌های رایانه‌ای نیاز مبرم و اساسی دارند.

نیاز مبرم هنرستان‌های آبیک به سایت‌های رایانه

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نادعلی شاه‌کندی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداره آموزش و پرورش آبیک که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: تجهیز هنرستان‌ها به امکانات جدید ضروری است زیرا امکانات و تجهیزات هنرستان‌ها قدمتی 23 ساله دارند.

وی افزود: هنرستان دخترانه عاطفه از سوی سازمان نوسازی مدارس استان قزوین بدون امکانات و تجهیزات تحویل اداره آموزش و پرورش داده شد که خارج از دستور‌العمل وزارت آموزش و پرورش است.

این مسئول تعداد هنرستان‌های پسرانه و دخترانه شهرستان آبیک را به ترتیب چهار و سه هنرستان  عنوان کرد و گفت: 783 دانش‌آموز پسر در مقطع دوم هنرستان فنی و حرفه‌ای و 449 نفر دانش‌آموز دختر در مقطع دوم هنرستان کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: در سال تحصیلی کنونی، 57 درصد از دانش‌آموزان در بخش نظری و 43 درصد در بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

شاه‌کندی اذعان کرد: با اجرای نظام آموزشی 6-3-3در مهر ماه سال جاری در پایه اول دبیرستان مردودی نداریم زیرا دانش‌آموزانی که در این نظام آموزشی قبول شوند، می‌توانند رشته مورد نظرشان را انتخاب کنند ولی دانش‌آموزانی که قبول نشوند و رشته تحصیلی در هدایت تحصیلی غیر از کاردانش و فنی و حرفه‌ای نبود با تشخیص مشاور دبیرستان به رشته‌های نظری و یا رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شوند‌.

وی ادامه داد: در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان پسر در 18 رشته و در هنرستان کار و دانش، دانش‌آموزان در هشت رشته مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول بر افزایش رشته‌های هنرستان‌های پسرانه در شهر خاکعلی و روستای قشلاق تأکید کرد و افزود: با توجه به وجود امکانات در هنرستان دخترانه متانت استقبال از کار و دانش کم است که لازم است علاوه بر اطلاع‌رسانی مناسب به خانواده‌ها، با رشته‌های مختلف ظرفیت‌های خالی این هنرستان را پر کنیم.

شاه‌کندی تصریح کرد: تجهیز مدارس آبیک به سیستم هوشمند ضروری است چراکه با تحقق این امر معلمان راحت‌تر مطالب درسی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول