به گزارش خبرگزاری فارس از صومعهسرا، سیده حمیرا ذکیپور عصر امروز در جمع مدیران و معلمان مدارس این شهرستان در سالن فارابی با اشاره به یاد و خاطره شهدای فرهنگی به ویژه شهید مطهری اظهار کرد: شهدای فرهنگی عزت، افتخار و سرمایههای انسانی کشور محسوب میشوند.
وی با بیان اینکه خدمت به جامعه فرهنگی جزو وظایف مهم آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با معلمان و دبیران آموزشی موفق قادر به تحقق اهداف والای خود است.
مدیر اداره آموزش و پرورش صومعهسرا، تعلیم و تربیت صحیح و کاربردی فرزندان جامعه را مهم خواند و افزود: همواره تلاش خالصانه معلمان در راستای علمآموزی و فرهنگسازی به بار نشسته و تحقق مییابد.
وی با اهمیت شمردن امر موقعیتشناسی در دورهها و زمانهای مختلف افزود: شهیدان مطهری، رجایی و باهنر جزو شهدای موقعیتشناسی بودند که جان خود را در دفاع فرهنگی کشور نثار کردند.
ذکیپور با بیان اینکه تمام نوشتههای شهید مطهری دارای تفکری عمیق و اندیشهای پویاست، خاطرنشان کرد: اندیشه مطهری منطبق با مسائل و مشکلات کنونی جامعه است.
وی نقش معلمان در جامعه را خطیر و مهم خواند و اذعان کرد: معلمان به معنای واقعی ستونهای اجرایی آموزشگاهها و مدارس محسوب میشوند.
مدیر اداره آموزش و پرورش صومعهسرا از برتر شناخته شدن 27 معلم و مدیر مدارس این شهرستان در سال جاری خبر داد و متذکر شد: 25 معلم و مدیر در بخش منطقهای و دو نفر دیگر در بخش استانی برتر و نمونه معرفی شدهاند.
وی یادآور شد: تمام معلمان و مربیان آموزشی که با شوق، ذوق و از صمیم وجود به تعلیم و تربیت دانشآموزان میپردازند به نوبه خود در هر جایگاه برتر و نمونه هستند و باید قدردان آنها بود.
ذکیپور با اشاره به اجرای سند تحول راهبردی آموزش و پرورش از مهر امسال در سطح مدارس اظهار کرد: سند تحول بنیادین در واقع تحقق اهداف میسر نشده گذشته آموزش و پرورش در آینده نزدیک است.
این مسئول با بیان اینکه تعلیمات در مدارس باید منطبق با آموزههای دینی و اسلامی باشد، عنوان کرد: آموزش و پرورش با اجرای سند تحول راهبردی درصدد ترسیم کشوری سازندهتر در حوزه علمی، فرهنگی و دینی است.
وی تهذیب نفس را بالاترین مسئله در سند مذکور برشمرد و افزود: رویکردهای قرآنی، طرح ملی نهضت قرآن و طرح همگام با آن در حوزه تهذیب نفس سند تحول راهبردی مطرح بوده و در دستور کار است.
مدیر اداره آموزش و پرورش صومعهسرا تصریح کرد: با اجرای این سند تحول راهبردی در آموزش و پرورش باور به امور قرآنی و حل مباحث اجتماعی با بهرهگیری از آموزههای قرآنی شکل میگیرد.
وی از وجود کمبود در ساختارها برای اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در صومعهسرا خبر داد و افزود: ممکن است در مدت دو سال اجرای این طرح بزرگ علمی مشکلات و مسائلی پیش آید که به تحقق اهداف سند در آیندهای نزدیک امیدوار هستیم.
ذکیپور با اشاره به تبدیل مدارس روستایی به مجتمعهای آموزشی و اجرای این طرح در صومعهسرا متذکر شد: بالغ بر 176 مدرسه روستایی صومعهسرا در سال گذشته تبدیل به 27 مجتمع آموزشی شدند.
به گفته وی عدالت آموزشی و برپایی عادلانه حقوق امکاناتی و تحصیلی برای دانشآموزان روستایی در مقایسه با دانشآموزان شهری از مهمترین دلایل اجرای طرح مذکور بوده است.
انتهای پیام/آ10/پ3003