اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا:

176 مدرسه صومعه‌سرا مجتمع‌ آموزشی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از تبدیل 176 مدرسه روستایی این شهرستان به 27 مجتمع آموزشی خبر داد.

176 مدرسه صومعه‌سرا مجتمع‌ آموزشی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جمع مدیران و معلمان مدارس این شهرستان در سالن فارابی با اشاره به یاد و خاطره شهدای فرهنگی به ویژه شهید مطهری اظهار کرد: شهدای فرهنگی عزت، افتخار و سرمایه‌های انسانی کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه خدمت به جامعه فرهنگی جزو وظایف مهم آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با معلمان و دبیران آموزشی موفق قادر به تحقق اهداف والای خود است.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا، تعلیم و تربیت صحیح و کاربردی فرزندان جامعه را مهم خواند و افزود: همواره تلاش خالصانه معلمان در راستای علم‌آموزی و فرهنگ‌سازی به بار نشسته و تحقق می‌یابد.

وی با اهمیت شمردن امر موقعیت‌شناسی در دوره‌ها و زمان‌های مختلف افزود: شهیدان مطهری، رجایی و باهنر جزو شهدای موقعیت‌شناسی بودند که جان خود را در دفاع فرهنگی کشور نثار کردند.

ذکی‌پور با بیان اینکه تمام نوشته‌های شهید مطهری دارای تفکری عمیق و اندیشه‌ای پویاست، خاطرنشان کرد: اندیشه مطهری منطبق با مسائل و مشکلات کنونی جامعه است.

وی نقش معلمان در جامعه را خطیر و مهم خواند و اذعان کرد: معلمان به معنای واقعی ستون‌های اجرایی آموزشگاه‌ها و مدارس محسوب می‌شوند.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از برتر شناخته شدن 27 معلم و مدیر مدارس این شهرستان در سال جاری خبر داد و متذکر شد: 25 معلم و مدیر در بخش منطقه‌ای و دو نفر دیگر در بخش استانی برتر و نمونه معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: تمام معلمان و مربیان آموزشی که با شوق، ذوق و از صمیم وجود به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌پردازند به نوبه خود در هر جایگاه برتر و نمونه هستند و باید قدردان آنها بود.

ذکی‌پور با اشاره به اجرای سند تحول راهبردی آموزش و پرورش از مهر امسال در سطح مدارس اظهار کرد: سند تحول بنیادین در واقع تحقق اهداف میسر نشده گذشته آموزش و پرورش در آینده نزدیک است.

این مسئول با بیان اینکه تعلیمات در مدارس باید منطبق با آموزه‌های دینی و اسلامی باشد، عنوان کرد: آموزش و پرورش با اجرای سند تحول راهبردی درصدد ترسیم کشوری سازنده‌تر در حوزه علمی، فرهنگی و دینی است.

وی تهذیب نفس را بالاترین مسئله در سند مذکور برشمرد و افزود: رویکردهای قرآنی، طرح ملی نهضت قرآن و طرح همگام با آن در حوزه تهذیب نفس سند تحول راهبردی مطرح بوده و در دستور کار است.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا تصریح کرد: با اجرای این سند تحول راهبردی در آموزش و پرورش باور به امور قرآنی و حل مباحث اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی شکل می‌گیرد.

وی از وجود کمبود در ساختارها برای اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: ممکن است در مدت دو سال اجرای این طرح بزرگ علمی مشکلات و مسائلی پیش آید که به تحقق اهداف سند در آینده‌ای نزدیک امیدوار هستیم.

ذکی‌پور با اشاره به تبدیل مدارس روستایی به مجتمع‌های آموزشی و اجرای این طرح در صومعه‌سرا متذکر شد: بالغ بر  176 مدرسه روستایی صومعه‌سرا در سال گذشته تبدیل به 27 مجتمع آموزشی شدند.

به گفته وی عدالت آموزشی و برپایی عادلانه حقوق امکاناتی و تحصیلی برای دانش‌آموزان روستایی در مقایسه با دانش‌آموزان شهری از مهم‌ترین دلایل اجرای طرح مذکور بوده است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول