اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد

اخذ مجوز راه‌اندازی 6 مدرسه تیزهوشان در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تا سال گذشته تعداد چهار مدرسه تیزهوشان در بوشهر و برازجان داشته‌ایم اما اکنون مجوز شش مدرسه تیزهوشان برای استان بوشهر اخذ کرده‌ایم.

اخذ مجوز راه‌اندازی 6 مدرسه تیزهوشان در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری و فرهنگیانی که نفرات برتر جشنواره الگو‌های برتر تدریس استان شده بودند اظهار داشت: هفت درصد جمعیت هر کشور ضریب هوشی بالای 124 دارد که با این حساب در کشور جمهوری اسلامی ایران 360 هزار نفر ظرفیت مدارس تیزهوشان داریم و در حال حاضر 96 هزار نفر در حال تحصیل در این مدارس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تا سال گذشته تعداد چهار مدرسه تیزهوشان در بوشهر و برازجان داشته‌ایم اما اکنون مجوز شش مدرسه تیزهوشان برای استان بوشهر اخذ کرده‌ایم و دو مدرسه دخترانه و پسرانه تیزهوشان به شهرستان دشتی اختصاص داده‌ایم.

وی یادآور شد: ثبت‌نام برای ورود به کلاس‌های تیزهوشان در سطح استان بوشهر به پایان رسیده و آزمون ورودی در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

رضایی به مدارس قرآنی اشاره کرد و گفت: در کشور 3 میلیون و 500 نفر تاکنون در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که از 160 هزار نفر دانش‌آموز استان بوشهر 30 هزار دانش‌آموز تاکنون در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر قدر انسان با تاریخ گذشته خود آشنا شود تاثیرگذاری بیشتری می‌تواند در آینده داشته باشد.

رضایی افزود: در طرح مدارس ماندگار علاوه بر شناسایی سابقه فرهنگی، شخصیت‌های علمی و جهانی، فارغ‌التحصیلان برجسته، معماری بومی و محلی و سنتی مدارس نیز برجسته و به نسل حاضر معرفی می‌شوند.

وی گفت: با وجود اینکه هم‌اینک بیش از 20 مدرسه استان بوشهر دارای قدمت بالای 50 سال هستند ولی تنها مدرسه سعادت است که در کشور به عنوان مدرسه ماندگار شناخته شده است.

وی با بیان اینکه دشمن برای اوقات فراغت جوانان ما برنامه‌ریزی جدی دارد خاطر نشان کرد: 10 هزار جلد کتاب "حجاب از دیدگاه روایات" در بین دانش‌آموزان توزیع شده و ممکن است فقط روی یک نفر تاثیر داشته باشد که همین نیز برای ما کافی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برای بررسی موضوع حجاب در مدارس کارگروهی تشکیل شده که باید این موضوع را از تمام زوایا مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول