اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبرداد

فعالیت 7 هزار مدرسه در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استان 7 هزار مدرسه وجود دارد، گفت: در طول دولت نهم و دهم 3 هزار کلاس درس در استان بازسازی شده است.

فعالیت 7 هزار مدرسه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فیروز رضایی عصر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اظهار کرد: در هفته گرامیداشت معلم که به نام شهید مطهری مزین شده است جا دارد تا از معلمان و فرهنگیانی تقدیر کنیم که تمام داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا تربیت‌کننده نسلی باشند که آینده کشور را می‌سازد.

وی تصریح کرد: معلم از جایگاه رفیع و والایی برخوردار است هر چه سعی کنیم هرگز نخواهیم نداشت ذره‌ای از تلاش و ایثار آنان را جبران کنیم.

رضایی تصریح کرد: آموزش و پرورش مفتخر است که توانسته گام‌های بلندی را در عرصه تعلیم و تربیت برداشته و با ایجاد تحولات مثبت وارد مسیری شود که رو به صعود و ترقی است.

وی گفت: دارالفنون در سال 1268 به عنوان نخستین مرکز آموزشی کشور در تهران تاسیس شد و تنها پس از گذشت مدتی یعنی در سال 1275 مدرسه دارالفنون تبریز نیز به دنبال آن شکل گرفت و بعدها در کنار مدرسه رشدیه توانست بزرگانی را به کشور هدیه کند که بی‌شک تاریخ این کشور را متحول کردند.

*آذربایجان‌شرقی 7 هزار مدرسه دارد

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر در استان آذربایجان‌شرقی نزدیک به 7 هزار مدرسه دایر است که سعی شده تا از استحکام لازم برخوردار باشد، جاهایی هم که لازم شده مقاوم‌سازی یا بهسازی صورت گرفته تا نسل تاریخ‌ساز و ‌آینده‌ساز این کشور بر سر تلاش‌هایی با سقف امن به تعلیم و تربیت مشغول باشند.

وی گفت: در طول دولت نهم و دهم طرح تحول بنیادین به دستور رهبر معظم انقلاب پیگیری شد که در حال حاضر این سند آماده شد و مسیر قانون خود را نیز طی کرده است تا به استناد آن سیستم آموزشی کشور با  سیر تحولی خود تاثیرگذارتر از گذشته گام در راه ترقی و پیشرفت کشور بردارد.

*هیچ منطقه یا روستایی در استان نیست که مدرسه نداشته باشد

رضایی تصریح کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تایید رهبری به فازی رسیده است که می‌توان آن را افتخار معلمان و فرهنگیان دانست که خواهند توانست در تربیت نسل‌های آینده این کشور سرافراز نقشی بی‌بدیل ایفا کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش استان بر خود فرض می‌داند تا در اجرای تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور مثل همیشه پیشرو بوده و در تبعیت از فرامین رهبری و در تحقق منویات ایشان گام‌های سریع و رو به جلو بردارد.

رضایی تصریح کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در هیچ منطقه یا روستایی در استان نیست که بحث تعلیم و تربیت مطرح نبوده و یا فاقد مدرسه باشد و این سند افتخاری برای نظام و استان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول