اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش ملی جهاد اقتصادی:

16 درصد ذخایر گاز دنیا در ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش ملی جهاد اقتصادی گفت: یک درصد از جمعیت دنیا به کشور ایران اختصاص دارد و 16 درصد از ذخایر گاز دنیا نیز در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

16 درصد ذخایر گاز دنیا در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کریم آذربایجانی ظهر امروز در همایش ملی جهاد اقتصادی با تاکید بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: در سال‌های پس از انقلاب برنامه‌های مختلفی در زمینه توسعه در سطح کشور وجود داشته است که چشم‌انداز افق 1404 از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اهداف مناسبی در این چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: اما کشور ایران با وجود داشتن منابع بسیار نتوانسته به تمام این اهداف دست پیدا کند.

دبیر اجرایی همایش ملی جهاد اقتصادی تصریح کرد: یک درصد از جمعیت دنیا به کشور ایران اختصاص دارد و 16 درصد از ذخایر گاز دنیا نیز در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران به عنوان چهارمین کشور از نظر داشتن معادن نفت به شمار می‌رود، ادامه داد: هم‌چنین کلکسیونی از معادن نیز در کشور ایران وجود دارد و عدم دست‌یابی ایران به اهداف برنامه‌های توسعه با توجه به وجود ذخایر انرژی و معدنی در کشور باید بررسی شود.

آذربایجانی با اشاره به اینکه بیش‌ترین آسیب‌پذیری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران از حوزه مسائل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: البته نام‌گذاری‌های سال‌های گذشته به نام‌های اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف، همت مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز به دلیل این موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل اقتصادی نیز بیش‌ترین فرصت و نقاط قوت برای تثبیت نظام و انقلاب وجود دارد، افزود: تحقق شعار سال جاری نیز نیازمند تحول در عرصه‌های اقتصادی و استفاده از روش‌های مناسب است.

دبیر اجرایی همایش ملی جهاد اقتصادی بیان داشت: حمایت از تولید ملی نیز به سرمایه‌گذاری در تمام زمینه‌ها نیازمند است و تولید‌گران و صنعت‌گران نیز باید در زمینه‌های مختلف حمایت شوند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول