اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره خبر داد

تمرکز فعالیت‌های لجستیکی نفت و گاز در جزیره کیش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: منطقه آزاد کیش مرکز تولید گاز، تامین کننده انرژی، مرکز لجستیک خلیج فارس برای نفت در راستای تمرکززدایی و مرکز آموزش‌های تکمیلی متخصصین حوزه نفت و گاز خواهد شد.

تمرکز فعالیت‌های لجستیکی نفت و گاز در جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمود زیرکچیان‌زاده با اعلام مطلب فوق در جلسه بررسی توافقات وزارت نفت با سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: جزیره کیش علاوه بر بُعد گردشگری دارای دومین منبع گازی حوزه خلیج فارس پس از پارس جنوبی است که با امضای تفاهمنامه بین وزارت نفت و سازمان منطقه آزاد کیش در بُعد تامین انرژی گاز برای صادرات نیز نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

وی افزود: براساس سیاست‌های مناطق آزاد سعی داریم به هیچ وجه تاسیسات نفتی در کیش ایجاد نکرده و تنها دو لوکیشن با حداقل تاسیسات برای استخراج پیش‌بینی شده که کم‌ترین میزان آلودگی را خواهد داشت و برای رعایت مسایل گردشگری و محیط زیست جزیره کیش، تاسیسات مورد نیاز پالایش و فرآیندهای تکمیلی گاز در خارج از این جزیره و در مجاورت بندر آفتاب ایجاد می‌شود.

زیرکچیان‌زاده با اشاره به پر شدن برخی ظرفیت‌های خالی کیش با اجرای این طرح بیان داشت: با حضور شرکت‌های طرف قرارداد بزرگ داخلی و خارجی و استقرار کارکنان این شرکت‌ها، گردش اقتصادی و تجاری بیش‌تری برای کیش ایجاد می‌شود.

این مسئول متذکر شد: کیش به مرکز مدیریت، لجستیک برای نفت و اقامتی برای این تاسیسات تبدیل خواهد شد که اثرات بالای عمران و آبادانی و ارتقای کیفی منطقه را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به انتقال خطوط لوله گاز از ایمن‌ترین مسیر، اذعان داشت: عملیات استخراج گاز در کیش به روش حفاری با تکنولوژی جدید، که آلایندگی در حد صفر دارد، خواهد بود که به طریق مهندسی معکوس در کشور بومی شده است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول