اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم محقق می‌شود

تولید روزانه یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز در کشور

خبرگزاری فارس: وزیر نفت از تولید روزانه یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

تولید روزانه یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس، رستم قاسمی اظهار داشت: در سال تولید ملی شاهد رشد و توسعه صنعت نفت هستیم و در منطقه پارس‌جنوبی نیز اهتمام ویژه‌ای داریم.

وزیر نفت از اجرای بیش از 50 میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت در سال جاری خبر داد و افزود: 200 میلیارد دلار برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در صنعت نفت سرمایه‌گذاری خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: شتاب‌بخشی در توسعه فازهای مشترک پارس‌جنوبی و توسعه دیگر میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه از جمله میدان بزرگ آزادگان جنوبی (مشترک با عراق) و فرزاد A (مشترک با عربستان) از اولویت‌های وزارت نفت است.

وی افزود: تامین منابع مالی یکی از مهم‌ترین مسائل در روند اجرای این پروژه‌هاست و نباید در اجرای این پروژه‌ها دچار عقب‌ماندگی شویم.

قاسمی اظهار امیدواری کرد که در مدت یک تا سه سال آینده توسعه پروژه‌های باقی ‌مانده فازهای پارس‌جنوبی به طور کامل انجام و از مخازن این فازها برداشت آغاز شود.

وزیر نفت از اجرای بیش از 50 میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت خبر داد و گفت: اعمال تحریم‌ها علیه کشور برخی هزینه‌ها را افزایش داد ولی فرصت مناسبی برای ساماندهی و استفاده از توانمندی‌های داخلی در کشور فراهم کرد و هم‌اکنون داخلی‌سازی برخی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت آغاز و ساخت آنها به سازندگان داخلی واگذار شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با داخلی‌سازی تجهیزات صنعت نفت مسیر ساخت داخل این تجهیزات هموارتر و با تامین منابع مالی مورد نیاز توسعه صنعت نفت محقق شود.

وزیر نفت با بیان اینکه تا پایان سال 94 (پایان برنامه پنجم توسعه) حداقل در صنعت نفت کشور باید 200 میلیارد دلار هزینه شود گفت: بر اساس این برنامه تولید گاز باید به یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب و تولید نفت به بیش از پنج میلیون بشکه در روز برسد و برنامه تولید و توسعه هم‌اکنون در صنعت نفت به خوبی رصد می‌شود.

قاسمی با تاکید بر نقش و اهمیت اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در کشور بیان کرد: رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی پرمخاطب می‌توانند صنعت نفت را در رسیدن به اهداف و برنامه‌ها یاری کنند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول