اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

ارزش افزوده خراسان‌جنوبی روند رو به رشدی دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میزان ارزش افزوده در خراسان‌جنوبی روند رو به رشدی را در پیش گرفته است، گفت: برای توسعه استان باید زمینه ورود سرمایه به استان تسهیل شود.

ارزش افزوده خراسان‌جنوبی روند رو به رشدی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی ظهر امروز در نشست تخصصی همایش خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق اظهار داشت: امید است در طول برگزاری این همایش راهکار اجرایی برای برقراری توسعه پایدار در منطقه به ویژه خراسان‌جنوبی ارائه شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌های محور شرق گفت: وسعت زیاد یکی از این ویژگی‌ها است که به عنوان یک محدودیت مطرح می‌شود وهمچنین پراکندگی، رشد سریع و توسعه نیافتگی مفرد از دیگر ویژگی‌های این منطقه است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: هم‌مرزی با کشورهای همسایه شرقی ایران به ویژه افغانستان و پاکستان به صورت طبیعی مشکلاتی را به این منطقه تحمیل کرده است.

امینی تنوع فرهنگی، کم‌آبی و عدم سرمایه‌گذاری مؤثر را از دیگر ویژگی‌های این منطقه عنوان کرد و افزود: باید با وجود محدودیت‌ها زمینه‌ای برای توسعه پایدار منطقه فراهم شود.

وی به مهم‌ترین قابلیت‌های خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان‌جنوبی شرقی‌ترین استان کشور است که 95 کیلومتر وسعت دارد که این آمار نشان از پراکندگی جمعیت در استان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: خراسان‌جنوبی دارای هشت شهرستان بدون احتساب دو شهرستان جدیدالتأسیس، 20 بخش و یک‌هزار و 810  آبادی دارای سکنه است.

امینی تصریح کرد: خراسان‌جنوبی به‌عنوان استان فرهنگ‌ساز در منطقه مطرح و از طرفی دیگر دارای موقعیت استراتژیک در مسیر محور شرق است.

وی از تدوین اسناد توسعه‌ای شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: منطقه ما دارای مزیت‌های صنعتی و کشاورزی است که می‌توان از این مزیت‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان استفاده کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول