اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

تحقق امنیت فکری نسل جوان برعهده فرهنگیان است

خبرگزاری فارس: استاندار یزد با تأکید بر اثرگذاری معلمان و فرهنگیان در جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان دانش‌آموز گفت: تحقق امنیت فکری نسل جوان برعهده فرهنگیان است.

تحقق امنیت فکری نسل جوان برعهده فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده عصر امروز در مراسم تجلیل از معلمان و فرهنگیان نمونه استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید، مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: کسب 18 سال رتبه نخست آمار قبولی کنکور سراسری و موفقیت‌های بی‌شمار دانش‌آموزان استان یزد، مدیون ایثار و فداکاری معلمان مؤمن است.

وی با بیان اینکه برای کسب موفقیت باید به امنیت فکری و مغزی رسید،‌ بیان کرد: امنیت مغزی بسیار مهم‌تر از امنیت مرزی است و کار معلمان تحقق امنیت مغزی در نسل جوان است.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برای تحقق امنیت مغزی و فکری نسل جوان باید یک کار دقیق و حساب شده صورت گیرد، خاطرنشان کرد: این کار برعهده فرهنگیان است.

فلاح‌زاده با اشاره به تهدید نرم دشمن و سفارشات مکرر رهبر معظم انقلاب در مورد هوشیاری در برابر این هجمه از فرهنگیان خواست که دانش‌آموزان را در مقابل این توطئه آگاه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم به سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و محور تحقق این سند مهم را فرهنگیان دانست.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد با بیان اینکه فرهنگیان یزد از نمونه‌های کشور به شمار می‌روند، افزود: این قشر نشان داده‌اند که خالصانه در راه تحقق اهداف نظام و وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه و رسالت فرهنگیان، تربیت دینی نسل جوان براساس دستورات مکتب و سفارشات ائمه اطهار(ع) است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به شبیخون فرهنگی غرب و توطئه‌های کفر جهانی در به انحراف کشاندن نسل جوان عنوان کرد: فرهنگیان باید پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: اگر پایه‌های دینی و اعتقادی دانش‌آموزان براساس شرع مقدس اسلام تقویت شد، به طور قطع هیچ توطئه و تهدیدی نمی‌تواند بر نسل جوان ما اثرگذار باشد.

ناصری کمال واقعی انسان را قرب به خدا و حرکت در مسیر معنویت و ارزش‌ها ذکر و تأکید کرد: انسان مؤمن هیچ گاه تسلیم شیطان نمی‌شود و همواره برای رسیدن به ارزش‌ها فعالیت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کار انبیای الهی همه بر محور تربیت حقیقی و الهی است و شغل معلمی هم ادامه این روند مقدس است، از تلاش‌های مخلصانه فرهنگیان استان یزد قدردانی کرد.

ناصری علت اصلی انحراف نسل جوان را به خاطر عدم استحکام پایه‌های اعتقادی آنها ذکر کرد و یادآور شد: فرهنگیان باید با همه وجود در جهت تحقق اهداف عالیه الهی و دینی تلاش کنند.

در این مراسم از 305 معلم و فرهنگی مناطق مختلف استان به عنوان فرهنگیان نمونه، ماندگار و تأثیرگذار استان قدردانی شد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول