اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

مسکن مهر موجب امنیت بیشتر مردم شده است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طرح مسکن مهر انگیزه سکونت در سکونتگاه‌های غیررسمی را به حداقل رسانده و موجب امنیت بیشتر مردم برای سکونت شده است.

مسکن مهر موجب امنیت بیشتر مردم شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در آیین افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی مقاوم‌سازی لرزه‌ای در تبریز، اظهار داشت: عدم پیش‌بینی لازم در موضوع خطوط انتقال و مسیرهای ارتباطی می‌تواند شدت زلزله را تا حد زیادی افزایش دهد و لازم است که همه بخش‌ها اعم از دولت، شهرداری ها و جامعه علمی و دانشگاهی وظیفه خود را در این خصوص به درستی تشخیص دهند.

وی وظیفه دولت در مقابله با آسیب‌های ناشی از زلزله را سیاستگذاری و پشتیبانی عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری باید در موضوع ساخت و سازهای جدید و بهسازی بافت فرسوده، رعایت استانداردها را مورد توجه قرار داده و مجامع علمی و دانشگاهی نیز برای یافتن راهکارهای مناسب در تولید محصولات ساختمانی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حوادث طبیعی و تهدیداتی که از این ناحیه متوجه بشر شده ضرورت تلاش برای به حداقل رساندن آسیب‌ها را دو چندان کرده است، گفت: آسیای جنوب‌غربی یکی از مناطق زلزله خیز در طول تاریخ بوده از این رو یک سیاستگذاری متمرکز و مشارکت جویی برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله در این منطقه ضروری است.

بیگی با اشاره به نقش آذربایجان‌شرقی در زمینه علمی و مهندسی و همچنین تولید مصالح ساختمانی بر استفاده از یافته‌های جدید و نتایج این کنفرانس در ارتقای سطح مهندسی در استان تاکید کرد.

وی افزود: حضور دانشمندان عرصه مهندسی زلزله در تبریز برای تبادل آخرین رهیافت‌های مقاوم‌سازی، فرصت بسیار مغتنمی برای تاثیرگذاری در این عرصه است و در این مسیر باید ضرورت مقاوم‌سازی بیش از پیش و با استفاده از آخرین یافته‌ها مورد تاکید قرار گیرد.

بیگی با بیان اینکه در موضوع ساختمان، شاخص‌های خوبی در استان کسب شده است، خاطرنشان کرد: طرح مسکن مهر انگیزه سکونت در سکونتگاه‌های غیررسمی را به حداقل رسانده و در کنار این موضوع مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی که یکی از توفیقات بزرگ دولت است موجب امنیت بیشتر مردم برای سکونت شده است.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این کنفرانس، بر ضرورت هم اندیشی در موضوع مقاوم سازی به واسطه مخاطره آمیز بودن حوادث ناشی از زلزله و تهدید حیات انسان‌ها از این ناحیه تاکید کرد. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول