اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

پاسخ به سئوالات از مبانی سند تحول آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران پاسخ‌گویی به سئوالات جامعه را از مبانی جدی سند تحول آموزش و پرورش بیان کرد.

پاسخ به سئوالات از مبانی سند تحول آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدعلی امیری عصر امروز در آیین تجلیل از معلمان و مدیران نمونه آملی با اشاره به اینکه سند تحول از مطالبات ویژه رهبری بود و همواره سراغ این سند را از آموزش و پرورش جویا می‌شدند، افزود: این دغدغه نشان می‌داد که این سیستم نیاز به تحول بنیادین دارد.

وی با بیان اینکه وارد کردن تفکر و فرهنگ با شرایط ناموزون غربی پاسخگوی نیاز جامعه اسلامی ایرانی نیست، یادآور شد: اصرار به اجرای این تفکر و اجرای برنامه‌های وارداتی کهنه‌گرایی است.

امیری با اعلام اینکه مصرف کردن فرهنگ کهنه وارداتی در جامعه مانند پوشیدن لباس " تاناکورا" است، گفت: امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته خود نیز این دستورات را قبول ندارند و اجرا نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه روش‌ها و ابتکاراتی که مبتنی بر اسلام و ایران باشد و بتواند نیازهای تربیت اسلامی را برآورده کند در جامعه ما نیاز بود، افزود: تفکر و پژوهش و مطالعه در حوزه دانشگاه تبدیل به سندی شد که امروز می‌تواند در این سیستم کارآیی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سندی که امروز تولید شده است را می‌تواند مهم‌ترین روش کارگشا در حوزه تولید ملی قلمداد کرد، خاطرنشان کرد: این سند برای اجرایی شدن ساختار و شرایطی دارد که آموزش و پرورش باید خود را برای اجرای آن مهیا کند.

وی با اشاره به اینکه باید براساس این سند دانش‌آموزان را برای ایجاد تحول در سال 1404 آماده کنیم، اظهار داشت: باید کسانی از این سیستم فارغ‌التحصیل شوند که بتوانند منشا تحول شده و بهترین تولید برای نظام اسلامی باشند.

امیری با تاکید بر اینکه پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان باید در اولویت معلمان قرار گیرد، گفت: این سند زمینه خوبی برای پاسخگویی به این نیاز دانش‌آموزان دارد.

انتهای ‌پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول