اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌جنوبی:

آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ و هنر جامعه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ و هنر جامعه دارد، گفت: مملکت بدون وجود آموزش و پرورش معنی و مفهومی ندارد.

آموزش و پرورش نقش مهمی در فرهنگ و هنر جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد مطهری‌فر صبح امروز در بازدید از مدرسه شهیدان میرجلیلی شهرستان فردوس اظهار داشت: آموزش و پرورش یک اقیانوس است که با وجود تلاطم‌های سنگین، سکان‌داری به نام معلم آن را هدایت می‌کند.

وی، قشر فرهنگی را پیشانی برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست و افزود: همواره در تمام صحنه‌ها شاهد حضور معلمان و دانش‌آموزان هستیم و از این رو جامعه بزرگ آموزش و پرورش نقش بسزایی در فرهنگ و هنر جامعه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بازدید از کلاس‌ها و فضای موجود در مدرسه شهیدان میرجلیلی، امکانات این مدرسه را بسیار محدود دانست و به مسئولان این مدرسه قول تجهیز کتابخانه و همچنین پیگیری سایر نیازهای آن را داد.

معاون فرماندار شهرستان فردوس نیز گفت: در عصری که زندگی می‌کنیم کار معلم بسیار پیچیده و مهم است چرا که عوامل زیادی بر روی ذهن و فکر دانش‌آموزان کار می‌کنند.

محمدعلی جوان افزود: از آنجایی که پایه‌های شخصیتی کودکان از دوران دبستان شکل می‌گیرد نقش معلمان مقطع ابتدایی بسیار موثرتر و دشوارتر از اساتید دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به وجود بمب‌های فکری و اخلاقی در جامعه کنونی تصریح کرد: معلمان باید اطلاعات خود را به روز کنند و پاسخگوی نیاز دانش آموزان در زمینه‌های مختلف باشند.

معاون فرماندار فردوس بزرگ‌ترین رسالت معلمان را نقش هدایتگری آنان دانست و یادآور شد: این رسالت همان نقش انبیا است که معلم باید با الگوبرداری از انبیا، وظیفه خطیر خود را به درستی انجام دهد.

در این مراسم از معلمان مدرسه شهیدان میرجلیلی تجلیل و مقرر شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات و نیازهای این مدرسه محروم را به استاندار خراسان‌جنوبی منعکس کند.

به مناسبت هفته معلم همچنین حسین خوشایند مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز از دبستان شهید مرادی شهرستان فردوس بازدید کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول