اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مرجعیت معلم در سند آموزش و پرورش هدف‌گذاری اصلی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مرجعیت معلم در نظام تعلیم و تربیت و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گرفته است.

مرجعیت معلم در سند آموزش و پرورش هدف‌گذاری اصلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: مردم ایران در دور دوم انتخابات اقتدار و وحدت خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند و از یک آزمون تمام عیار با عزت و سربلندی موفق بیرون آمدند که انتظار می‌رود با تشکیل مجلس قوی و معتقد به ارزش‌های اسلامی بتوانیم استمرار مقتدر نظام اسلامی را شاهد باشیم.

وی سالروز شهادت آیت‌الله مطهری را گرامیداشت و از این استاد علم و فقاهت به عنوان الگوی عظمت فکری و اندیشه معلمان یاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه فرهنگیان استان در راستای سیاست نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در دستگاه تعلیم و تربیت اثر‌گذار هستند، گفت: امسال با توجه به اهمیت موضوع اجرای سند تحولی آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه ما و تاکید مقام معظم رهبری در دیدار اخیر تمام سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا اهداف متعالی و مبارک حوزه تعلیم و تربیت را تحقق عینی ببخشیم.

محمود‌زاده یادآور شد: این سند در 23 محور تنظیم شده که دو محور آن به صورت مستقیم به جایگاه معلم تعلق دارد و به صورت غیر‌مستقیم برای تحقق این سند نیازمند فکر و اندیشه معلم هستیم.

این مسئول با بیان اینکه از 131 راهکار تعریف شده در سند 16 راهکار مربوط به آماده‌سازی کلاس درس با حضور معلم است، افزود: بحث سند تحول آموزش و پرورش یک سیاست راهبردی در تحقق اهداف زیر‌ساختی است که سیاست‌گذاری‌ها و تمهیدات لازم در جذب نیرو و بهینه‌سازی فضای آموزشی و پرورشی انجام می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل یکی از راهکارهای این سند را راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان با هدف ارتقای توانمندی نیروی انسانی برشمرد و افزود: اگر بتوانیم نیروی انسانی آموزش و پرورش را توانمند کنیم قادر خواهیم بود تربیت شایسته نسل آینده را رقم بزنیم و برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کنیم که در این زمینه علاوه بر تقویت مهارت معلمان شاغل در جذب نیروهای جدید و داوطلبان کنکور نیز اقدام لازم انجام می‌شود.

محمود‌زاده ارتقای منزلت اجتماعی معلمان را یادآور شد و گفت: استقرار نظام سنجش صلاحیت عمومی و تخصصی و حرفه‌ای و باز تعریف جدید از جایگاه معلم از راهکارهای عملیاتی این بخش است که امیدواریم این اقدام با تکریم جایگاه معلم و تاثیر‌گذاری آنها در تعلیم و تربیت نیروی انسانی با عنوان اساس و هدف توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه ابراز داشت: با انتخاب معلمان نمونه کشوری به تعداد پنج نفر، 45 معلم نمونه استان و 308 معلم نمونه شهرستانی و منطقه‌ای سعی داریم با تجلیل و تکریم از مقام آنها در شأن و رتبه آنها تجلیل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: روز 18 اردیبهشت ماه برنامه استانی تجلیل از معلمان نمونه با حضور امام جمعه و استاندار اردبیل در سالن ولایت برگزار می‌شود که انتظار می‌رود در این روز شأن و جایگاه معلمان مورد توجه قرار گیرد.

محمودزاده برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، دیدار با امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل، حضور مسئولان در هنرستان فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق شعار امسال و برگزاری یادواره‌های مختلف شهدای فرهنگی را از برنامه‌ها‌ی اجرای شده این ایام اعلام کرد.

وی گفت: یادواره استانی شهدای فرهنگی نیز دهه آخر خرداد ماه برگزار می‌شود که این برنامه با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان کشوری و استانی با شکوه هر چه تمام‌تر انجام می‌شود.

این مسئول از برگزاری همایش پیاده‌روی با خانواده با شعار کارکنان سالم سرمایه‌های انسانی، با 200 جایزه ویژه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خبر داد و افزود: ‌این همایش 22 اردیبهشت ‌ماه در مجتمع تفریحی ـ توریستی شورابیل اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود از برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دیدگاه‌های استاد مطهری برای فرهنگیان خبر داد و گفت:‌ در این هفته ضمن دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و متوفی و بیمار، در مسایل مختلف رفاهی تخفیف ویژه برای معلمان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول