اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

توجه به نماز و عترت مورد تأکید آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح ملی حفظ قرآن، سند تحول بنیادین، توسعه مدرسه‌های خاص، توجه به بحث نماز و عترت، ایجاد رضایت‌مندی در فرهنگیان مورد تأکید وزارت آموزش و پرورش است.

توجه به نماز و عترت مورد تأکید آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران شهر کرمان با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری اظهار داشت: اهل عرفان معتقد هستند، خداوند استعداد تربیت را در وجود همه انسان‌ها به ودیعه گذاشته است.

وی بیان داشت: از منظر شهید مطهری، فرآیند تربیت، ایجاد زمینه مناسب برای پرورش و شکوفایی کامل استعدادهای نهفته و بالقوه انسانی است.

مختارآبادی با بیان اینکه چه کسانی عهده‌دار این تربیت هستند، ‌ابراز داشت: نخست مسئولیت این وظیفه خطیر را حضرات معصوم (ع) و تربیت شده مکتب وحی به عهده داشتند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد معلمان و مربیان تربیت یافته در مکتب اهل‌ بیت (ع) این وظیفه را به عهده داشتند که از شاگردان و حاصل تلاش آنها شخصیت‌هایی مانند امام خمینی (ره)‌، شهید مطهری، شهید باهنر و ... را می‌توان نام برد.

مختارآبادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از فرهنگیان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، اگر یک معلم با نیت و قصد الهی کار خود را انجام دهد تا چه اندازه می‌تواند برای جامعه ارزش افزوده ایجاد کند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب عوامل مؤثری در تربیت فرد دخیل است، اما آنچه می‌تواند ساختی مستحکم ایجاد کند تا این عوامل بر روی آن اثر نگذارد، دست‌های پرتوان معلم است.

مختارآبادی ابراز داشت: محوریت مباحث قرآنی، طرح ملی حفظ قرآن، تهیه و تصویب سند تحول بنیادین، توسعه مدرسه‌های خاص، توجه به بحث نماز و عترت، ایجاد رضایت‌مندی در فرهنگیان، آموزش نیروهای انسانی در مسیر روز از جمله موارد مورد تأکید در وزارت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول