اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی:

تجهیزات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صددرصد داخلی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان کنترل کیفی و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال تمام تجهیزات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صددرصد داخلی خواهد شد.

تجهیزات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صددرصد داخلی می‌شود

کامران رحیم‌اف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده که این امر در وزارت راه و شهرسازی از دیرباز نهادینه شده بود و امسال با جدیت بیشتر و همت مضاعف دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 95 درصد تجهیزات مورد استفاده در این آزمایشگاه اعم از تجهیزات راهسازی و ساخت مسکن عمدتا ساخت داخل است، در بعد تجهیزات آزمایشگاه فنی و مکانیک کمتر از پنج درصد وابستگی به خارج وجود دارد.

مدیر عامل سازمان کنترل کیفی و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این پنج درصد نیز عمدتا محلول‌هایی هستند که در آزمایشگاه‌های شیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نمونه داخلی آن امسال تست شده و با توجه به نتایج مثبتی که داشته مورد استفاده قرار خواهند گرفت و امیدواریم تا پایان سال تمام تجهیزات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صددرصد داخلی شوند.

مدیرعامل سازمان کنترل کیفی و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرانیزه کردن تجهیزات در سال گذشته توسط این شرکت در دستور کار قرار گرفته بود خاطر نشان ساخت: در سال گذشته دستگاه حفاری دورانی که نمونه مشابه خارجی آن  ساخت آمریکا و قیمت آن 200 میلیون تومان بود، با تکیه بر توان داخلی و با هزینه بسیار کم‌تر مورد بهسازی قرار گرفت و در داخل ساخته شد که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کیفیت طرح‌های عمرانی راه و شهرسازی به عنوان تاسیسات زیربنایی کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و واگذاری اختیارات به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به نوعی حمایت و حفاظت از تولید ملی و سرمایه‌های ایرانی است.

رحیم‌اف در بخش دیگری از سخنان خود از نظارت جدی بر فعالیت‌ آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در سال جاری خبر داد و بیان داشت: به منظور نظارت جدی بر آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و جلوگیری از کم‌کاری آنان در امر کنترل و با مصوبه دولت مقرر شد آزمایشگاه‌های بخشی خصوصی پس از تایید صلاحیت توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی به فعالیت بپردازند که هم‌اکنون در حال تدوین آیین‌نامه و نظام‌نامه این مصوبه هستیم.

وی پیرامون جایگاه شرکت در ساختار جدید وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با این ادغام آزمایشگاه فنی مکانیک خاک از حالت درآمد هزینه‌ای ارتقاء یافت و سازمان کنترل کیفی و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی تغییر نام یافت که عمده وظیفه آن حاکمیتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این شرکت در تمام حوزه‌های عمرانی کشور کنترل و نظارت دارد گفت: علاوه بر پروژه‌های عمرانی وزارتخانه، شهرداری‌‌ها هم می‌توانند از خدمات آزمایشگاه در امر ساخت و ساز شهری بهره‌مند شوند و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات نداریم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول