اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

تاییدیه فنی هنگام تحویل پروژه‌ها الزامی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی گفت: تاییدیه کنترل کیفی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هنگام تحویل موقت پروژه‌ها الزامی است.

تاییدیه فنی هنگام تحویل پروژه‌ها الزامی است

کامران رحیم‌اف امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به فعالیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت تنها مجموعه حاکمیتی و دولتی است که بر امر کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح کشور می‌پردازد.

وی با تاکید براینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وظیفه خطیر کنترل و کیفیت پروژه‌های عمرانی را به عهده دارد، افزود: تمام عملیات اجرایی آسفالت راه‌ها، زیرسازی و روسازی در راه‌ها، انجام عملیات بتنی مانند پل‌ها و تونل‌ها و همچنین انجام عملیات قیرپاشی، تونل‌سازی و ... نمونه‌گیری و آزمایش شده و صحت کیفیت آنها کنترل می‌شود.

رحیم‌اف، تمام مشاوران و پیمانکاران را ملزم به رعایت کنترل کیفی طبق آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دانست و تصریح کرد: تاییدیه کنترل کیفی این آزمایشگاه هنگام تحویل موقت پروژه‌ها الزامی است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ستاد این شرکت در تهران قرار داد، خاطرنشان کرد: شرکت مذکور زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است و در 31 استان کشور اداره کل دارد.

وی به فعالیت بالغ بر 200 شعبه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار واحد محلی در محل اجرای پروژه‌ها استقرار دارند.

رحیم‌اف نمونه‌گیری از مراحل مختلف پروژه‌ها را از وظایف شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برشمرد و اذعان کرد: نمونه‌گیری و کنترل کیفیت به صورت تصادفی و برنامه‌ریزی شده طبق استانداردها و آیین‌نامه‌های مصوب انجام می‌شود.

این مسئول، با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ضابط رعایت استانداردهاست، بیان داشت: ارتقای استانداردها از وظایف این شرکت است و باید آنها را در پروژه‌ها اعمال کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول