اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقاء کیفیت در سال تولید ملی

آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک به ماشین‌آلات نوین مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک به ماشین‌آلات نوین مجهز می‌شوند.

آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک به ماشین‌آلات نوین مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک کامران رحیم‌اف ظهر امروز در جلسه شورای حمل و نقل استان مرکزی اظهار داشت: امسال توجه به برنامه‌‌های کمی و کیفی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته که در بعد کمی توسعه آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی، توانمندسازی آزمایشگاه به ماشین‌آلات نوین و تکمیل آزمایشات سیمان صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و اولویت‌های این شرکت در سال جدید تحول، توسعه و نوآوری در فعالیت‌های جدید، کوتاه کردن زمان آزمایش‌ها ، بالا بردن دقت در انجام آزمایش‌ها و کاهش هزینه آزمایش‌ها است تصریح کرد: در بعد کیفی نیز حضور مؤثر در کمیسیون تحویل موقت و نظارت و کنترل آزمایشگاه‌های بخش خصوصی پیاده‌سازی خواهد شد.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی با اشاره به لزوم کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی خاطر نشان ساخت: امروزه به دلیل کمبود بودجه‌های عمرانی امر خطیر کنترل کیفیت یکی از ضروریات اساسی در اجرای پروژه‌های عمرانی است، چرا که رعایت نکردن مسائل کیفی در ساخت و ساز پروژه‌ها موجب اتلاف و حیف و میل بیت‌المال می‌شود.

رحیم‌اف توجه به کنترل کیفی را از اولویت‌های اساسی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و بیان داشت: این وزارتخانه کنترل کیفیت را در سه بخش حین، قبل و بعد از اجرای پروژه‌ها انجام می‌دهد و در هر مرحله این کنترل‌ها را با ابزار و تجهیزات مدرن انجام می‌دهد.

وی گفت: کنترل بعد از اجرای پروژه‌ها که موجب کنترل وضعیت پروژه و چگونگی وضعیت در هر دوره بازدید و دقت در سلامت آن در مدت تعیین شده برای پروژه تعریف شده نسبت به دو مرحله دیگر می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این مهم با استفاده از تجهیزات نوین غیر مخرب صورت می‌گیرد.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان مرکزی از استان‌های برتر کشور در زمینه آزمایش و کنترل کیفی پروژه‌های راه و شهرسازی است، اظهار کرد: در حال حاضر استان مرکزی از لحاظ آزمایشگاه کنترل کیفی جزء 9 استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: میانگین استان مرکزی از لحاظ کیفیت بتن‌ریزی بالای 95 درصد است که از میانگین کشوری بالاتر می‌باشد. 

رحیم‌اف با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار استان مرکزی در سال جاری گفت: این استان در سال تولید ملی 17 پروژه راهسازی را در دست اقدام دارد که شامل پروژه کنارگذر شمالی اراک، مسیر مهاجران توره، محور ساوه بوئین زهرا، کنارگذر ساوه، محور ازنا شازند، کنارگذر شرق و جنوب شرقی خمین، راه آهن غرب کشور، آزادراه ساوه همدان، بهسازی محور اراک قم و راه‌های روستایی استان است.

وی راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه واحد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، ساخت دستگاه حفاری دورانی(مدل اکر) برای اولین بار در ایران توسط مهندسان داخلی، راه‌اندازی سرویس MPLS ارتباط آزمایشگاه مرکز با مراکز استان‌ها، وزارت راه و شهرسازی به منظور استقرار دولت الکترونیک را بخشی از دستاوردهای مهم این شرکت در سال گذشته عنوان کرد.

رحیم‌اف به اهداف مهم شرکت در سال 91 اشاره کرد و گفت: تغییر ماهیت شرکت به یک مرجع حاکمیتی و نظارتی در امر کنترل کیفی در سطح کشور، ایفای نقش فعال و تاثیر‌گذار بر ارتقاء سطح کیفی پروژه‌های عمرانی با استفاده از بودجه عمومی کشور، ارتقاء سطح کیفی خدمات و بهره‌وری نیروی انسانی و سرمایه، استقرار طرح جامع فناوری اطلاعات در راستای تحقق دولت الکترونیک، توسعه فعالیت‌های پژوهشی و رشد و افزایش درآمدها از رئوس برنامه‌های این شرکت در سال تولید ملی است.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول