اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه

کنترل کیفی 15 هزار پروژه توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی گفت: این شرکت کنترل کیفی 15 هزار پروژه‌ عمرانی در سطح کشور را بر عهده دارد.

کنترل کیفی 15 هزار پروژه توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک کامران رحیم‌اف ظهر امروز در حاشیه سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی تنها مرجع دولتی است که به امر کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح کشور می‌پردازد.

وی تصریح کرد: دولت این حق را دارد که بر تمام پروژه‌های عمرانی که اعتبارات آنها را تامین می‌کند، کنترل و نظارت داشته باشد تا این پروژه‌ها در نهایت دقت، صحت و کیفیت قابل قبول اجرا شود، در نتیجه این شرکت به عنوان یک مرجع حاکمیتی که امر کنترل کیفی و نظارت را بر عهده دارد، در بدنه دولت حفظ شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بحث کنترل کیفی نظارت‌ها به دو صورت جداگانه عمل می‌کند گفت: این نظارت‌ها به این گونه است که هم خود شرکت وارد بحث انجام آزمایشات می‌شود، نمونه‌برداری و تست می‌کند و کنترل کیفی را با عدد و ارقام نظارت می‌کند و هم اینکه از بعد نظارت بر بخش خصوصی وارد می‌شود، چرا که ممکن است پروژه‌ای به بخش خصوصی واگذار شود که باید کار بخش خصوصی را از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و گزارش عملکرد کنترل ‌کند.

رحیم‌اف افزود: این شرکت هم‌اکنون 31 اداره‌کل استانی، بالغ بر 200 شعبه و یک هزار واحد محلی دارد که این واحدهای محلی در محل پروژه‌ها مستقر هستند و کار کنترل را نظارت می‌کنند.

وی جلوگیری از هدررفت بیت‌المال و ارتقاء عمر مفید پروژه‌ها را از اثرات ارزشمند کنترل کیفی دانست و ادامه داد: شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی علاوه بر پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی از جمله راه‌سازی، تونل‌سازی، پل‌سازی، ساخت فرودگاه، بنادر و راه‌آهن در پروژه‌های سایر وزارتخانه‌ها مانند وزارت نفت و نیرو در امر سدسازی، پالایشگاه و کلیه پروژه‌های مهم کشور نظارت دارد.

به گفته وی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر مسئولیت کنترل کیفی چهار سد بزرگ کشور از جمله سد گتوند، کارون، سد سیمله و ژاوه و همچنین منطقه انرژی عسلویه، راه‌آهن و...  را دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی افزود: کنترل کیفی تمام پروژ‌ه‌های عمرانی کشور به ترتیب اهمیت توسط این شرکت انجام می‌شود و با همکاری که با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها داریم نتایج این کنترل‌ها را در اختیار قائم مقام وزیر و مدیران کل استان‌ها قرار می‌دهیم تا از بعد کارفرمایی یک اشراف و احاطه کامل بر کار مشاوران و پیمانکاران داشته باشند تا هر زمان که احساس کردند پروژه‌ای خارج از مصوبات کار می‌شود بتوانند در کوتاه‌ترین زمان کار را متوقف کنند و تا رفع نقص اجازه کار مجددا ندهند.

رحیم‌اف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های این شرکت در زمینه توسعه زیرساخت‌ها بیان کرد: در سال تولید ملی با رویکرد حمایت از سال تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی شرکت به دنبال این است که توسعه‌ در بخش تجهیزات اعم از تجهیزات حفاری و ژئوتکنیک، تجهیزات آزمایشگاهی اعم از سیمان و شیمی و تجهیزات فیزیکی مثل مقاومت مصالح را از تجهیزات ایرانی تامین کند.

وی تاکید کرد: تجهیزات ایرانی نه تنها در مقایسه با تجهیزات خارجی کم ندارند، بلکه از لحاظ دقت و خدمات پس از فروش یک سر و گردن از تجهیزات خارجی بالاتر هستند و سال‌های سال در آزمایشگاه تست شده و روند رو به رشد را طی کرده‌اند و امسال نمونه جک بتن‌شکن و دستگاه کشش میلگرد را توسعه خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاری این شرکت با کشورهای ترکمنستان و ارمنستان در اجرای آزمایشات مربوطه خبر داد و گفت: این همکاری موجب ارزآوری برای کشور شده و نشان‌دهنده بالا بودن کیفیت آزمایش‌های انجام شده توسط این شرکت است.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول