اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل خبر داد:

استقرار 4 واحد آزمایشگاهی مستقر در پروژه اردبیل ـ سرچم

خبرگزاری فارس: مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان از بدو آغاز پروژه اردبیل ـ سرچم با استقرار چهار واحد آزمایشگاهی کنترل کیفی مصالح، ‌ابنیه‌های فنی و جسم راه را انجام دهد.

استقرار 4 واحد آزمایشگاهی مستقر در پروژه اردبیل ـ سرچم
فیروز شاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پروژه راه اصلی اردبیل ـ سرچم با 310 پل کوچک، 300 دستگاه پل بزرگ، 9 دستگاه تونل، گالری‌ها و دیوارهای حائل حجم بالایی از خاکبرداری و پوشش آسفالت را داشته است.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای آزمایشگاهی مستقر در پروژه به صورت دو شیفت شب و روز با استفاده از زبده‌ترین نیروهای فنی خود کنترل کیفی پروژه را بر عهده داشته و در تمام مراحل اجرای این پروژه کیفیت آن را تایید کرده است.
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل ادامه داد: به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه و وجود انواع عوارض طبیعی در پروژه اعم از بلندی‌ها، دره‌ها و وجود رودخانه قزل‌اوزن کار بسیار بزرگ و سختی در پروژه اردبیل ـ سرچم انجام شد که امیدواریم افتتاح و بهره‌برداری از آن حلاوت و شیرینی را به کام مردم نشانده و رضایت مردم را فراهم آورد.
این مسئول به ایجاد منطقه رانشی کیلومتر 200 محور مزرعه ـ آغ‌کند ـ سرچم در حین اجرا خبر داد و گفت: در این رانش نیز کارشناسان ما با انجام پیگیری‌های مستمر این مشکل رانش را حل کردند.
شاهی اظهار داشت: در اجرای پروژه‌ها به سمت و سویی باید برویم که با انجام مطالعات لازم و کنترل‌های کیفی به موقع و افزایش اطلاعات مربوطه قبل از اجرا درصد و احتمال این مشکلات پیش‌بینی نشده را کاهش دهیم.
این مسئول کنترل کیفیت را سبب جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی در پروژه‌ها اعلام کرد و گفت: در پروژه‌های راهسازی نظیر پروژه سرچم جنبه‌های مختلفی نظیر نیروی انسانی، ‌تهیه مصالح سنگین، قیر،‌ ماشین‌آلات ساختمانی،‌ سوخت و لوازم یدکی و نگهداری راه را برای سالیان متوالی باید هزینه کرد و شکی در آن نیست که هر قدر در امر کنترل کیفیت پروژه و توجه به زیرساخت‌های کیفی هزینه شود صرفه‌جویی‌های قابل توجه اقتصادی را سبب خواهد شد.
شاهی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه اردبیل ـ سرچم این پروژه را یکی از طرح‌های بزرگ ملی در کشور خواند و ابراز داشت: ‌افتتاح این پروژه بزرگ در اردبیل زمینه را برای ایجاد فرصت‌های مسافرتی فراوان فراهم می‌آورد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول