اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

سد ژاوه کردستان اردیبهشت ماه 92 آبگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از آبگیری سد ژاوه به عنوان دومین سد کشور در زمینه استفاده از فناوری بتن غلطکی در اردیبهشت 92 در کردستان خبر داد.

سد ژاوه کردستان اردیبهشت ماه 92 آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامران رحیم‌اف در بازدید از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان در سنندج، اظهار داشت:  شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بخشی از وزارت راه و شهرسازی‌است که متولی امر خطیر کنترل کیفیت پروژ‌ه‌های عمرانی کشور است.

وی اضافه کرد: این شرکت تنها شرکت دولتی است که دامنه گستره فعالیت آن به کل پروژه‌های  عمرانی کشور  برمی‌گردد.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به فعالیت 31 اداره‌کل این شرکت در استان‌های مختلف کشور تصریح کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کردستان با داشتن 5 شعبه در سطح شهرستان‌های استان بر کار تمامی پروژه‌ها از جمله پروژه سد ژاوه نظارت می‌کند.

وی در ادامه از آبگیری سد ژاوه در اردیبهشت ماه 92 خبر داد و افزود: با آبگیری سد ژاوه سطح زیر کشت استان کردستان تا شش برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

رحیم‌اف از سد ژاوه به عنوان دومین سد بزرگ کشور در زمینه استفاده از فناوری بتن غلطکی (RCC) یاد کرد و گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک  خاک مستقر در سد ژاوه از مرداد ماه سال 90 در پروژه این سد منحصر به فرد فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی از کیفیت بسیار مناسب و وضعیت فعالیت آزمایشگاه سد ژاوه ابراز رضایت کرد و اظهارداشت: تجربیات کشور در رابطه با احداث سد‌های وزنی در حال تکمیل شدن است.

رحیم‌اف اضافه کرد: با توجه به مصوبه هئیت محترم وزیران مبنی بر حاکمیتی بودن شرکت، ارتقا جایگاه حاکمیتی  یکی دیگر از وظایف این شرکت است و به عنوان امین دولت در امر هزینه کرد پروژه‌های عمرانی و شهرسازی با دقت و حساسیت خاص عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در صورت مشاهده هرگونه مشکل در امر کنترل کیفیت همچون آسفالت، سیمان، مصالح مصرفی و غیره این شرکت از طریق دولت وارد عمل می‌شود و تا زمان رفع مشکل کار را متوقف می‌کند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول